Strategjia 2018-2020: Miratuan dekriminalizimin, por jo rritje të burimeve njerëzore për hetimin
Prej vitit 2014, Kuvendi nuk ka nxjerrë rezolutë për raportin e Prokurorit të Përgjithshëm. Është ky konstatimi i organit të akuzës i cili në draftin e saj të strategjisë 2018-2020 thekson se rekomandimet e rezolutës së vitit 2014 u adresuan në Strategjinë Afatmesme 2015 – 2017, e cila pati si objektiva rritjen e standarteve të procedimit, rritjen e efektivitetit dhe cilësisë së hetimit, forcimin e profesionalizimit dhe integritetit të trupës së prokurorëve, përmirësimin dhe modernizimin e kapaciteteve teknike e teknologjike, mbrojtjen dhe fuqizimin e pavarësisë së institucionit, si dhe intensifikimin e bashkëpunimit me institucionet ligjzbatuese partnere shqiptare dhe të huaja. Përfundimi i afatit të veprimit të kësaj strategjie dhe nevoja për një vizion në përputhje me kuadrin e ri të organizimit e funksionimit të prokurorisë dhe sistemit të drejtësisë penale në tërësi, çoi në hartimin e një dokumenti të ri strategjik. Strategjia e re e Prokurorisë 2018-2020 dhe plani i saj i veprimit, synon të përcaktojë masa konkrete për realizimin e objektivave institucionalë, plotësimin e rekomandimeve të Bashkimit Europian dhe të Këshillit të Ministrave.
Strategjia
Në draftin e saj, Prokuroria thekson se kuadri kushtetues e ligjor i organizimit dhe funksionimit të prokurorisë në Republikën e Shqipërisë, ndryshoi tërësisht me ndryshimet kushtetuese dhe ligjin 97/2016. Ligjet e tjera të reformës në drejtësi të miratuara gjatë viteve 2016 – 2017, ndryshuan ndjeshëm sistemin e drejtësisë penale që sjell domosdoshmërinë e marrjes së masave për forcimin e kapaciteteve profesionale, shtimin e kapaciteteve njerëzore, mbështetjen me logjistikë dhe sisteme të teknologjisë së informacionit, me qëllim arritjen e objektivave startegjikë kombëtarë dhe institucional. Lidhur me dekriminalizimin, për përmbushjen e detyrimeve ligjore u ngrit struktura përgjegjëse për Verifikimin e Integritetit të personave që Zgjidhen, Emërohen ose Ushtrojnë Funksione Publike, nga puna e të cilit gjatë viteve 2016 e 2017 u konstatua një ngarkesë dhe volum i madh i kërkesave për verifikim, ndërkohë që nuk u mbështet kërkesa për shtim të burimeve njerëzore. Ndryshimet në Kodin e Procedurës Penale, treguan se puna administrative e prokurorit të shkallës së parë është shtuar ndjeshëm. Për të përballuar këtë ngarkesë dhe për të rritur efikasitetin e sistemit, është e nevojshme që prokurorëve t’u sigurohet asistencë më e madhe nga punonjës mbështetës (oficerë të policisë gjyqësore, sekretare proceduriale).
Përmirësime infrastrukturore
Nevojiten analiza për identifikimin e nevojave për investime në infrastrukturë për përmirësimin e kushteve të punës në sistemin e prokurorisë sipas standardeve bashkëkohore. Në këtë kuadër, vëmendje të posaçme marrin edhe investimet në teknologji informacioni, si përmirësimi i (Case Management), krijimi i kanaleve të sigurta të komunikimit me partnerët ndërkombëtarë për shkëmbimin e informacionit hetimor, krijimin e infrastrukturës teknike për realizimin e përgjimit të komunikimeve elektronike në prokuroritë e shkallës së parë, investime në infrastrukturë për krijimin e ambienteve të përshtatshme për pyetjen e subjekteve që gëzojnë status të posaçëm, për ruajtjen e provave materiale, etj.
Monitorimi
Prokuroria konsideron si të një rëndësie të veçantë fazat e monitorimit dhe raportimit të realizimit në praktikë dhe punën e përditshme të kesaj strategjie afatmesme. Për këtë qëllim Prokuroria parashikon që për monitorimin në vazhdimësi të ngrihet Grupi i Punës i cili kryesohet nga Kabineti i Prokurorit të Përgjithshëm dhe ka në përbërje: Drejtorin e Drejtorisë Gjyqësore; Drejtorin e Drejtorisë së Marrëdhënieve Juridiksionale me Jashtë dhe Verifikimit të Integritetit të Personave që Zgjidhen, Emërohen ose Ushtrojnë Funksione Publike; Drejtorin e Drejtorisë së Ndihmës për Subjektet e Posaçme, Mbrojtjes së Dëshmitarëve, Inspektimit dhe Burimeve Njerëzore, Studimeve, Projekteve; Drejtorin e Drejtorisë së Përgjimeve të Telekomunikimit dhe Marrëdhënieve me Shërbimet Informative dhe Zyra e Informacionit të Klasifikuar; Sekretarin e Përgjithshëm; Drejtorin e Drejtorisë së Financës; Drejtorin e Drejtorisë së Teknologjisë dhe Informacionit. Grupi i Punës mblidhet çdo 6 muaj dhe ka përgjegjësi: Të ndjekë në vazhdimësi zbatimin e strategjisë në përputhje me afatet e përcaktuara në planin e veprimit të saj; Të raportojë për statusin e masave sipas fushës së përgjegjësisë së secilës drejtori; Të ndërhyjë dhe koordinojë procesin kur masat rezultojnë të pazbatuara; Të sigurojë harmonizimin e strategjisë me PBA-në, dhe burimet në dispozicion të planifikuara për periudhën 2018-2020. Sipas rastit, në grupin e punës ftohen të marrin pjesë drejtues të prokurorive ose përfaqësues nga institucione të tjera. Grupi i Punës do të raportojë me shkrim çdo 6 muaj tek Prokurori i Përgjithshëm duke pasqyruar progresivisht shkallën e realizimit të masave për çdo gjashtëmujor./K.Jonë