Raporti është votuar edhe nga Ilir Meta.
Raporti i prezantuar në Kuvend nga Taulant Balla, bën përgjegjës për shkelje të rënda Sali Berishën, ndërkohë që i biri i tij, Shkëlzeni, ka luajtur rolin e sekserit.
Këta të fundit tashmë mund të merren të pandehur nga Prokuroria, me votë edhe të LSI-së dhe Metës.
Më poshtë, pjesë nga raporti:
II.7. Deklaratat e bëra nga Nue (Nuel) Nik Kalaj publikisht provojnë rolin e tij në procesin e privatizimit të OSSH dhe njohjen e tij me ish-Kryeministrin Sali Berisha.
Edhe pse z. Kalaj ka shkelur detyrimin e tij ligjor duke refuzuar të dëshmojë para Komisionit Hetimor, ai ka bërë publikisht disa deklarata (nëpër media dhe rrjete sociale), të cilat provuan edhe më tej rolin e tij të dyshimtë në privatizimin e OSSH-së.
Në një intervistë të dhënë për Gazetën Panorama, z. Kalaj shprehet ndër të tjerash:
“Bashkëpunimin me CEZ-in e kam të bazuar mbi marrëdhënie kontraktuale dhe ligjore. Nuk jam sekser i askujt, por kam punuar për të sjellë CEZ në Shqipëri dhe për këtë kam realizuar fitimet e mia në mënyrë të rregullt dhe të ndershme duke paguar taksat”. Dhe më tej:
“Me ish-Kryeministrin Berisha jam takuar si pjesë e delegacionit të CEZ-it kur ata kanë ardhur në Tiranë”.
Më tej z. Kalaj deklaron se ka patur një kontratë me CEZ për të mbledhur informacionet e nevojshme për nevojat që kjo kompani kishte në Shqipëri.
II.8. Verifikimi i transaksioneve bankare të kryera nga shtetasi Nue (Nuel) Nik Kalaj.
Sikurse u parashtrua edhe më sipër, veprimtaria hetimore e Komisionit përfshiu edhe marrjen dhe analizimin e të dhënave bankare dhe transaksioneve të kryera nga shtetasi Nue Nik Kalaj për periudhën kohore 2007-2013.
Për këtë arsye nga ana e Komisionit u kërkua informacion nga të gjitha Bankat e Nivelit të Dytë që ushtrojnë aktivitet në Republikën e Shqipërisë.
Në dosjen hetimore të këtij komisioni janë administruar kërkesat e dërguara zyrtarisht pranë këtyre Bankave, përgjigjet e ardhura, si dhe informacioni mbi disa llogari bankare dhe transaksionet e kryera në to.
Bazuar në dokumentacionin dhe informacionin e marrë, Komisioni Hetimor konstatoi shuma të mëdha transfertash të kryera nga shoqëria CEZ a.s në llogarinë bankare personale të shtetasit Nue Nik Kalaj.
Nga analiza e kryer mbi të dhënat bankare të këtij shtetasi, rezulton se një sërë pagesash të dyshimta në favor të tij, kanë filluar të kryhen që në muajin Janar të vitit 2008, kanë vazhduar gjatë gjithë këtij viti dhe kanë kulmuar me një transfertë prej 6.854.248 euro në datën 12 Qershor 2009.
Përveç të tjerave, vihet re se pagesat nga CEZ a.s në favor të z. Kalaj janë kryer para se qeveria shqiptare të miratonte Ligjin nr. 9889, datë 20.03.2008 “Për përcaktimin e formës dhe të strukturës së formulës së privatizimit të shoqërisë anonime “Operatori i Sistemit të Shpërndarjes”, ligj i cili edhe i hapi rrugë privatizimit të kësaj shoqëri.
Në total, shuma e përfituar nga shtetati Nue (Nuel) Nik Kalaj nga CEZ a.s sipas dokumentacionit të administruar në dosjen hetimore, është afërsisht 7 milion euro.
II.9. Mungesa e dokumenteve justifikuese për kryerjen e transaksioneve nga CEZ a.s në favor të Nue (Nuel) Nik Kalaj.
Për të bërë të mundur kryerjen e një hetimi të të plotë, të pavarur dhe të gjithanshëm, Komisioni Hetimor, në mënyrë të përsëritur, i dha mundësinë z. Kalaj që të dëshmonte dhe të jepte shpjegimet në lidhje me rolin e tij në privatizimin e OSSH nga ana e CEZ a.s.
Gjatë deklarimeve të tij nëpër media të ndryshme, z. Kalaj ka pretenduar se shumat monetare i ka përfituar nga CEZ a.s për shkak të informacionit që ai i jepte kësaj shoqërie për nevojat e saj në Shqipëri.
Duke analizuar gjithë dokumentacionin e dosjes hetimore si dhe dëshmitë e dhëna, Komisioni ka krijuar dyshimin e arsyeshëm se çfarëdolloj shërbimi të ligjshëm që mund të ketë kryer z. Kalaj në favor të CEZ a.s, nuk e justifikon përfitimin e tij prej 7 milionë eurosh. Kjo përforcohet edhe nga fakti që z. Kalaj ka përfituar nga ky proces privatizimi një vlerë monetare shumë herë më të madhe edhe sesa vetë Banka Botërore (IFC).
Kështu z. Kalaj nuk paraqiti asnjë informacion apo dokumentacion me të cilën të provonte dhe justifikonte punën apo shërbimin e kryer në favor të CEZ a.s, nuk paraqiti asnjë kontratë apo faturë ku të përcaktoheshin objekti i punës/shërbimit, kushtet, kriteret, afatet e dorëzimit etj.
Fakti që transaksioni është kryer nga një shoqëri e huaj si CEZ a.s, nuk e përjashton z. Kalaj (për më tepër një person me shtetësi shqiptare), nga detyrimi për të zbatuar legjislacionin shqiptar në fuqi.
Z. Kalaj nuk ka dhënë asnjë shpjegim se cili është informacioni që i ka dhënë CEZ a.s për privatizimin e OSSH-së, në një kohë që i gjithë dokumentacioni i nevojshëm për privatizimin e kësaj shoqërie u ishte vënë në dispozicion të gjitha shoqërive që ishin të interesuara në këtë procedurë privatizimi.
Duke u bazuar në gjithë provat e administruara, Komisioni dyshon se CEZ a.s ka kontraktuar z. Kalaj pikërisht për shkak të lidhjeve të forta që ky i fundit kishte krijuar me ish-Kryeministrin Sali Berisha si dhe z. Genc Ruli, ish-Ministrin e ministrisë që zotëronte aksionet e OSSH-së.
Shkeljet e bëra gjatë dhe pas procesit të privatizimit të OSSH-së, mënyra e përfundimit të kësaj gare, si dhe përfitimet e jashtëzakonshme që ka patur z. Kalaj me shpalljen fitues të CEZ, provojnë që fituesi i garës ka qenë i paracaktuar.
II.10. Lidhjet e ish-Kryeministrit Sali Berisha me Nue (Nuel) Nik Kalaj dhe refuzimi i tij për të dëshmuar para Komisionit Hetimor.
1. Sipas dëshmisë së dhënë nga z. Romeo Kara pranë Komisionit si dhe bazuar në një dokument të paraqitur nga ana e tij si provë, rezulton se në vitin 2006, shtetasi Nue (Nuel) Nik Kalaj ka patur mbi 100 komunikime me ish-Kryeministrin Sali Berisha, i cili e ka deleguar këtë çështje te ish-Ministri Genc Ruli, (në atë kohë ministër i Ekonomisë, Tregtisë dhe Energjitikës). Fillimisht z. Kalaj ka patur kontradikta me z. Ruli, pasi sipas tij ish-Ministri kishte filluar tratativat për privatizimin me shoqërinë italiane ENEL Energia.
2. Në një prej takimeve, z. Nue Kalaj i ka kërkuar me forcë z. Ruli që të zbatonte urdhërin e dhënë nga z. Berisha në mënyrë që privatizimi i OSSH-së të kryhej nga CEZ a.s.
3. Pasi ka marrë garancitë e nevojshme, z. Kalaj ka lidhur kontratë me CEZ a.s me qëllim përfitimin e një tarife suksesi në rast të privatizimit me sukses të OSSH-së në favor të CEZ Group.
4. Bazuar në dëshminë e z. Romeo Kara, si dhe në dokumentacionin e vënë në dispozicion prej tij, në zbatim të Ligjit nr. 8891, datë 02.05.2002 “Për organizimin dhe funksionimin e komisioneve hetimore të Kuvendit” si dhe neneve 153 e vijues të Kodit të Procedurës Penale,
Komisioni Hetimor kërkoi zyrtarisht thirrjen e z. Sali Berisha, në cilësinë e dëshmitarit, në mënyrë që të jepte shpjegime mbi faktet dhe rrethanat në lidhje me privatizimin e OSSH-së si dhe të shpjegonte lidhjet e tij të ngushta me z. Nue (Nuel) Nik Kalaj.
5. Pavarësisht se ish-kryeministri Sali Berisha u paraqit para Komisionit, ai refuzoi të bënte betimin apo të dëshmonte, edhe pse është informuar në mënyrë të vazhdueshme për të drejtat dhe detyrimet e tij ligjore, ashtu edhe për pasojat ligjore që do kishte në rast të refuzimit të dhënies së dëshmisë.
Për sa më sipër, Komisioni konstaton se, ndër të tjerash, shtetasi Sali Ram Berisha, ka konsumuar të gjithë elementët e veprës penale të parashikuar nga neni 307 i Kodit Penal “Refuzimi për të dëshmuar”.
II.11 Lidhjet e shtetasit Shkëlzen Berisha me Nue (Nuel) Nik Kalaj dhe refuzimi i tij për të dëshmuar para Komisionit Hetimor.
1. Gjatë hetimit të kryer, Komisioni Hetimor ka administruar si provë, ndër të tjera, edhe një e-mail të datës 28 Janar 2010 ndërmjet Josef Hejsek dhe Tomas Pleskac, të dy këta ish-drejtorë të lartë të CEZ. Ky e-mail përbën një tjetër provë nëpërmjet të cilës del qartë roli i Nue (Nuel) Nik Kalaj si ndërmjetës midis CEZ dhe ish-Kryeministrit Berisha. Nga ana tjetër kjo korrespondencë sqaron gjithashtu edhe mënyrën sesi caktoheshin realisht favoret ndaj CEZ që nga debitë, rregullimet e çmimit etj.
2. Përveç sa më sipër, Komisioni konstatoi se në këtë e-mail flitet për një takim të Nue (Nuel) Nik Kalaj me të birin e ish-Kryeministrit, takim i cili sipas Kalaj ishte shtyrë deri sa të vinte z. Berisha.
3. Bazuar në dokumentacionin e administruar në dosjen e Komisionit dhe në zbatim të Ligjit nr. 8891, datë 02.05.2002 “Për organizimin dhe funksionimin e komisioneve hetimore të Kuvendit” si dhe neneve 153 e vijues të Kodit të Procedurës Penale, Komisioni Hetimor kërkoi zyrtarisht thirrjen e z. Shkëlzen Sali Berisha, në cilësinë e dëshmitarit, në mënyrë që të jepte shpjegime mbi faktet dhe rrethanat, objekt i hetimit të komisionit si dhe të shpjegonte lidhjet e tij me z. Nue (Nuel) Nik Kalaj.
4. Pavarësisht se i biri i z. Berisha u paraqit para Komisionit, ai refuzoi të bënte betimin apo të dëshmonte, edhe pse është informuar në mënyrë të vazhdueshme për të drejtat dhe detyrimet e tij ligjore, ashtu edhe për pasojat ligjore që do kishte në rast të refuzimit të dhënies së dëshmisë. Për sa më sipër, Komisioni konstaton se, ndër të tjera, shtetasi Shkëlzen Sali Berisha, ka konsumuar të gjithë elementët e veprës penale të parashikuar nga neni 307 i Kodit Penal “Refuzimi për të dëshmuar”.
5. Nga dokumentacioni zyrtar i administruar si provë, dëshmitë e dhëna, si dhe duke u bazuar në faktin që shtetasi Shkëlzen Sali Berisha nuk pranoi të dëshmonte para Komisioni Hetimor për lidhjet e tij me z. Nue (Nuel) Nik Kalaj, Komisioni Hetimor i rekomandon Kuvendit të Shqipërisë që të kërkojë nga ana e Prokurorisë hetimin e plotë, të pavarur e të gjithanshëm të lidhjeve të dyshimta ndërmjet Nue Kalaj me të birin e ish-Kryeministrit Berisha.
6. Përveç kësaj, Prokuroria duhet të hetojë edhe burimin e të ardhurave të z. Shkëlzen Berisha, si dhe faktin nëse ai ka shlyer detyrimet tatimore për të ardhurat e përfituara nga veprimtaria e tij, si
ndërmjetës gjatë periudhës që babai i tij ka qenë Kryeministër. Këto veprimtari që dyshohen të paligjshme, nuk mund të hetoheshin nga ky Komision për shkak të objektit të kufizuar të veprimtarisë të tij. Megjithatë, gjatë veprimtarisë të tij, Komisioni ka hasur në disa kontrata ndërmjetësimi të lidhura në favor të z. Shkëlzen Berisha, si dhe disa deklarata për pagimin e detyrimeve tatimore në vite, të cilat kanë krijuar dyshimin e veprimeve jo të ligjshme. Për këtë arsye, Komisoni është i mendimit që këto çështje t’i adresohen Prokurorisë për hetime të mëtejshme.