Nga Fatmir Merkoçi
Presidenti si garanti i vetëm i Kushtetutës, mundet ta shpëtoi vendin nga kjo greminë juridike.
Siguria ligjore, sot, është inekzistente. Jo vetëm se nuk funksionon Gjykata e Lartë, por mungon institucioni më i rëndësishëm i vendit, Gjykata Kushtetuese.
Sot, i vetmi institucion që mbron Kushtetutën, është Presidenti. Por a është e mjaftueshme kjo? A e plotëson vërtetë Presidenti këtë boshllëk ?
Kuvendi prodhon ligje. Askush nuk garanton kushtetueshmërinë e tyre. Referuar Nenit 84, Presidenti shpall ligjin e miratuar brenda 20 ditëve nga paraqitja e tij.
Ligji quhet i miratuar, në qoftë se Presidenti nuk ushtron të drejtat e parashikuara në paragrafin 1 të këtij neni dhe të paragrafit 1 të nenit 85, i cili thotë: – 1. Presidentit ka të drejtë të kthej ligjin për rishqyrtim vetëm një herë. 2. Dekreti i Presidentit për rikthimin e një ligji e humb fuqinë, kur kundër tij votojnë shumica e të gjithë anëtarëve të Kuvendit. Në Nenin 92/a. të Kushtetutës thuhet :- Presidenti i drejton mesazh Kuvendit. Këtu kuptohet qartë se Presidenti komunikon në raste të veçanta. Në aktualitetin që ndodhet vendi, ai ka të drejtë, të sugjerojë për mos nxjerrjen apo pezullimin e Ligjit të Veçantë. Duke theksuar se: Për sa kohë Gjykata Kushtetuese është jashtë funksionit, ky ligj, apo çdo ligj tjetër, sjellin anomali. Jo vetëm në vetë sistemin e drejtësisë, por dhe dëme të pa riparueshme në dëm të vendit dhe ekonomisë.
Por Presidenti përdor dhe hapësirën ligjore që i jep neni 93. Në këtë Nen thuhet:- Presidenti i Republikës, në zbatim të kompetencave të tij, nxjerr dekret. Ç’ka do të thotë se: Në rast se, ligjet që prodhohen nga Kuvendi me Dekret të veçantë ti drejtohet Kuvendit për të pezulluar botimin e ligjeve të veçanta në Fletoren Zyrtare. Kjo do të se dhe Marrëveshja e detit është në të njëjtin kusht me Ligjin e veçantë. Kjo është mënyra e bllokimit të ligjeve Anti- Kushtetuese. Kjo do të bëj të mundur që, në çmendurinë apo lajthitjen e pozitës aktuale të mos i lihet mundësia e reale për ta çuar vendin në një kaos juridik. Nëse ligjet kalojnë pa të drejtë ankimimi në Gjykatën Kushtetuese, kjo do të thotë se ato nuk marrin legjitimitet kushtetueshmërie. Pra në një moment, duke pasur votat e maxhorancës në Kuvend, kjo maxhorancë, mundet që në këto kushte, jo vetëm të nxjerr çdo ligj anti-kushtetues, por me ligj, ta shpalli dhe vetë Ramën Mbret! Kush do e ndalojë ? Ku do ankimohet ligji? Prandaj me domosdoshmëri, Presidenti, duhet të përdorë të gjitha hapësirat ligjore që i jep Kushtetuta.
Sot, vetëm Presidenti ka mundësinë e bllokimit të këtij vakumi institucional. Vetëm Ai, mundet ta parandalojë një kaos që mundet të përfshijë të gjithë vendin. Histori kaotike ne kemi pasur, por Zoti na ruajt në ndodhtë dhe një 97-të e dytë.