Nga Av . Arben Isaraj
Shqipëria është Republikë parlamentare.
Pushtet i vetëm qëndror në Shqipëri i zgjedhur drejtëpërdrejtë nga populli është – Deputeti.
Në Shqipëri, Presidenti nuk zgjidhet nga populli por nga deputetët.
Pushteti i Presidentit nuk është pushtet i drejtëpërdrejtë por i derivuar.
Në Kushtetutën e Republikës së Shqipërisë nuk flitet për President të zgjedhur dhe për president në detyrë.
Kushtetuta na tregon vetëm se populli zgjedh deputetët dhe këta zgjedhin Presidentin.
Kushtetuta dhe Rregullorja e Kuvendit (kjo me detaje proceduriale) tregojnë, se kur dhe si betohet deputeti.
Kushtetuta në neni 71 të saj shpjegon se, mandati i deputetit, i shpallur i zgjedhur nga komisioni zgjedhor përkatës, mbaron “kur ai nuk bën betimin”.
Tani,
duke qënë se Shqipëria, nuk ka bërë kushtetueshmërisht asnjë kompromis midis parlamentarizmit dhe presidencializmit,
duke qënë se Shqipëria nuk ka asnjë grimcë kushtetuese të tregojë se është Republikë gjysëm presidenciale,
Pushteti i derivuar (Presidenti) nuk mund të pretendojë e përfitojë të drejta, që tejkalojnë statusin e Pushtetit të drejtpërdrejtë (Kuvendi).
Prandaj, Kushtetuta e Shqipërisë dhe Rregullorja e Kuvendit të Shqipërisë (ligj “Për Presidentin” nuk kemi), nuk e kanë parë as të arsyeshme e as të nevojshme, të “harxhojnë” frymë kushtetuese dhe ligjore për të përcaktuar detajet e betimit presidencial.
Si më sipër dhe thënë më qartë, procedura e betimit e ndjekur për pushtetin e drejtëpërdrejtë (Deputeti), duhet të ndiqet edhe për pushtetin e derivuar (Presidenti).
Bërja e betimit (pavarësisht zgjedhjes nga populli apo nga deputetët) lejon ushtrimin e detyrës nga pushteti i drejtëpërdrejtë apo i derivuar.
Mosbërja e betimit (pavarësisht zgjedhjes nga populli apo nga deputetët) nuk lejon ushtrimin e mandatit apo detyrës nga pushteti i drejtëpërdrejtë apo i derivuar.
Pra, një shans për të gjithë, sepse kështu kërkon Kushtetuta që duam.