Debatet për testet e maturës në lëndën Gjuhë dhe Letërsi, ndonëse maturantët sot iu nështruan provimit të Matematikës, vazhdojnë ende të nxitura edhe për faktin se pati protesta.
Dhurata Shehri, pedagoge në Fakultatin e Histori-Filologjisë, në Universitetin e Tiranës, ka përmbledhur 15 pikëpyetje të mëdha, që kërkojnë përgjigje nga 30 pyetje të Letërsisë.
Reagimi i plotë i Dhurata Shehrit:
“15 PIKËPYETJE NË 30 PYETJET E LETËRSISË”.
Pyetja 33 janë dy alternativa asnjëra krejtësisht e saktë, por të dyja me nga një pjesë të saktë: pra as shkallëzim dhe apostrofë, as pasthirmë dhe enumeracion, por enumeracion dhe apostrofë
Pyetja 34, alternativa d që është dhënë si e saktë është e gabuar, pasi e sakta është kombinimi i alternatinës c me një pjesë të alternativës d (ndonëse kjo alternativë është formuluar gabim – imazhet në këtë stofë nuk ngjeshen (“ngjesh imazhet”) dhe sidomos ato nuk kanë ritëm që të shpejtohen (pak më parë u është kërkuar nxënësve të vënë në pah mungesën e foljes – po ritmin nga ta gjejnë pastaj???)
Pyetja 37, nuk është vetëm njëra alternativë e saktë, por të paktën dy, a dhe c, ndonëse asnjëra nuk është e formuluar saktë.
Pyetja 38, të sakta mund të konsiderohen të paktën tre alternativa a, c, d, ndonëse asnjëra nuk është e formuluar saktë.
Pyetjet 39, 40. Pasi i drejton nxënësit nga një interpretim fort i dyshimtë për poezinë në pyetjen 39, u kërkon ta përforëcojnë gabimin e pyetjes 39 me përgjigjet e pyetjes 40.
Pyetja 42, të gjitha alternativat janë të pasakta kur bëhet fjalë për foljen dlirnja (ku shprehet një marrëdhënie gati katartike, një pastrim shpirtëror).
Pyetja 43, ndonëse i ka të sakta alternativat për epitetin, nuk ka të saktë formulimin, në vargun e dhënë nuk ka asnjë epitet tipik lasgushian (nëse paska një të tillë).
Pyetja 44, ka gabim në formulim. Në asnjë varg të poezisë së dhënë nuk kemi trishtim, e aq më pak ai qenkësh sundues.
Pyetja 47 Kërkesa dhe alternativat janë formuluar me gabime të rënda konceptuale dhe terminologjike: çdo të thotë situatë sarkastike, po heroike, po realiste?, llogaritni sa e saktë mund të jetë alternative e dhënë si e saktë.
Pyetja 48, është formuluar me gabime të rënda konceptuale dhe alternativa e dhënë si e saktë është kuptimisht e pasaktë: autori paska “shtjelluar” Kultin (sot mora vesh që kulti u shtjelloka) dhe që paska një “kult të heroizmit në fushën e betejës” (përgjigja e saktë sipas hartuesve të testit);
Pyetja 50, shfaq gabime në terminologji në alternativën që jepet si e saktë (zhvillimi linear i aksionit), por edhe tre alternativat e tjera kanë pasaktësi në terminologji dhe koncepte.
Pyetja 52, ka gabim në formulim: “Nisur nga fragmenti, vdekja e Patroklit kalon nëpër këto kulme” ( si mund të kalojë vdekja nëpër kulme, e këto kulme qenkëshin: “i bie kaska nga koka; i thyhet heshta; i bie mburoja nga supi”.
Pyetja 53 “Qëndrimi ideo-emocional i autorit kundrejt personazhit mё tё dashur” është krejtësisht e gabuar konceptualisht e po aq e vjetëruar në terminologji. Rrëfimi “objektiv” është thelbi i epikës dhe jo qëndrimi “ideo-emocional i autorit”.
Pyetja 54, “Duke u nisur nga fragmenti, cili nga tiparet e karakterit tё Patroklit ёshtё tipik pёr heronjtё e eposit grek” – ështe e formuluar gabim, pasi Patrokli, nuk është heroi tipik i eposit grek, e për rrjedhojë edhe alternativa e dhënë si e saktë a nuk ështe vetmja e saktë, por edhe alternativa d.
Pyetja 59, asnjë nga alternativat nuk është e saktë, pasi asnjë prejt figurave të renditura nuk është figura kryesore mbi të cilën organizohet imazhi i kësaj skene.
Ftoj hartuesit e tezës ta zbulojnë pse-në e kësaj teze që rreket të masë dije, por që tregon sheshit padije duke i dhënë përgjigje pyetjes 60, kuptimin e foljes FLLIQ.
/a.r
Zj.Dhurata.Te ftoj ne debat,ku te duash dhe kur te duash.Nuk e njeh programin shteteror te arsimit parauniversitari te shkollave te mesme.Marr kurajen te te sfidoj gjuhesisht per tezen.Teza shkencerisht s,Ka asgje te gabuar ne ligjerimin e dhene.Por ky s,eshte test mature por nje kombinim i nje testi psikosocial per 30 pyetjet e para dhe materiali letrar e gjuhesor i perdorur le per te desheruar.p.sh.p.44,p.b,thote:E prej sysh me bjene lote posi helm e plumb i tretur.Sipas kush ky varg s,ka nota trishtimi.Ju pyes Ju e gjitheditura,Cfare shpreh ky varg? Lotet posi helm e plumb i tretur,s,kane trishtim?.Si mund te jesh pedagogie ne UT ti ,me detyron te te mos respekton,qe s,di gjera elementare qe edhe nx,e klases se katert fillore e dine.Quo vadis moj ,moj,moj????!!!! Turp te kesh! Shko te partita qe i sherben,se per kultures gjuhesore dhe letrare je zero.Jep doreheqjen,ose do te te detyroj me paditurine tende t,i drejtohemi Akademise se shkencave.INJORANTE!