Ndërsa rastet e reja të koronavirusit të ri po rriten, industria e udhëtimeve po ndjen ndjenjën e ndikimit – me pushuesit dhe njerëzit e biznesit duke debatuar nëse do të anulojnë ose shtyjnë udhëtimet, ose disa vende, përfshirë SHBA, duke zbatuar kufizimet e udhëtimit.
Por aeroplanët janë ende duke fluturuar, dhe udhëtarët ende duke udhëtuar, megjithëse me shishe shtesë sanitizer dore dhe fshin dezinfektuesëve në bartës. Megjithatë, ndërsa hipni në aeroplan dhe uleni në vendin tuaj, ju mund të gjeni veten duke rishikuar higjenën e ndriçimit të dritës – dhe të pyesni veten se sa pastruar në të vërtetë avionët para se të hipni në bord.
CNN Travel foli me linjat ajrore, kompanitë e avionëve dhe ekspertët mjekësorë për të zbuluar se çfarë është bërë për të siguruar që ju po fluturoni sa më higjienik në një mjedis të jetë e mundur, dhe çfarë mund të bëjnë pasagjerët për siguri shtesë.
Procedura normale e pastrimit
Christian Rooney është menaxher i JetWash Aero, një kompani e specializuar për pastrimin e aviacionit me qendër në Mbretërinë e Bashkuar që ka për detyrë të kthejë aeroplanët mes fluturime. Rooney i thotë CNN Travel se procesi i pastrimit ndryshon në varësi të orarit të aeroplanit në fjalë. Kur koha e humbjes së avionit është shumë e kufizuar, disa nga ato që Rooney e quan “pastrim shumë i drejtpërdrejtë”, siç është heqja e gazetave të vjetra dhe plehrat e pasagjerëve, do të bëhen nga ekuipazhi i kabinës në fund të fluturimit të mëparshëm.
“Një pastrim themelor por më i plotë i kabinës zakonisht kryhet gjatë natës – ose kur ka më shumë kohë joproduktive – dhe përfshin pastrimin e tualeteve, fshirjen poshtë dhe dezinfektimin e tabaka, pastrimin e galerive, [koshat e sipërm], vendet etj. Kjo mund të zgjasë deri në një orë ose më gjatë, “shpjegon Rooney. “Një kompani ajrore gjithashtu do të planifikojë gjithmonë një ‘pastër të thellë të brendshëm’ çdo muaj ose gjashtë javë. Kjo pastrim zgjat disa orë dhe është jashtëzakonisht e plotë.”
Produktet e pastrimit dhe dezinfektuesit miratohen nga prodhuesit e avionëve, thotë Rooney. “Disa nga dezinfektuesit që përdorim janë efektive kundër një game të gjerë patogjenësh dhe dihet se inaktivizojnë viruset komplekse me veti të ngjashme me SARS, E. coli, gripin e shpendëve, MRSA etj. ”, shton ai. Këto ofrojnë mbrojtje antimikrobike deri në 10 ditë, thotë ai.
Stephanie Biron, një stuardesë në pension, e cila më parë punonte për American Airlines, i thotë CNN Travel se, sipas përvojës së saj, standardet e pastrimit të avionëve do të ndryshojnë. “Ndonjëherë ju hyni në avion dhe ju duhet të dilni dhe t’i tregoni agjentit, ‘shikoni, pastertia ne aeroplan duket jo mire’. Ne kemi nevojë për dikë që të hyjë dhe per ta ribërë atë.’
Higjiena personale e pasagjerëve
Disa linja ajrore kanë kërkuar masa shtesë për shkak të klimës aktuale, thotë Rooney. “Ne kemi parë një ngritje në kërkesat dhe nivelet e dezinfektimit, spërkatjes dhe tymosjes së kabinës, pasi linjat ajrore kërkojnë të adresojnë shqetësimet për koronavirusin,” shpjegon ai.
Por Dr William Schaffner, profesor i mjekësisë në sektorin e sëmundjeve infektive në Universitetin Vanderbilt, thotë se ai nuk mendon se kompanite ajrore mund të bëjnë me teper, për të parandaluar përhapjen e koronavirusit. Për shkak se transmetimi më së shpeshti ndodh nga personi në person, mjedisi i palevizshem i aeroplanit, me pasagjeret te ulur, nuk është me të vërtetë problemi, thotë Schaffner. Ai thote se eshte nevojshme per shembull, për të fshirë sipërfaqet e tavolinave te pasagjerit – por përfundimisht është larja e duarve, hapi më i rëndësishëm parandalues.
“Edhe nëse ka një virus në mjedisin e palevizshem te pasagjereve gjate fluturimit, virusi nuk do të hidhet nga sedilja dhe do t’ju kafshojë në kyçin e këmbës. Ju duhet ta prekni atë, dhe pastaj të prekni hundën ose gojën tuaj,” shpjegon Schaffner. “Kështu qe duart tona janë ndërmjetësi i rëndësishëm – dhe këtu do të vë theksin. Lajini ose fshijini duart. Kjo është gjëja e rëndësishme “.
Dr Paulo Alves, i cili aktualisht po merr pjesë në seminarin e IATA’s Aviation Resilience Health në Singapor – i cili po punon për të adresuar ndikimin e përgjithshëm të COVID-19 – pajtohet me Schaffner. “Më e efektshme, masa e thjeshtë që pushuesit duhet të zbatojnë, është të lajnë duart shpesh me sapun dhe ujë. Nëse sapuni dhe uji nuk janë në dispozicion, duhet të përdoren letrat e duarve”, thotë Alves. “Duket e arsyeshme të fshini sipërfaqen e tryezës qe keni ne sediljen para jush, ku ka më shumë të ngjarë që pikat e pështymës ose teshtimave, të zbresin pasi dikush kollitet ose teshtit. Udhëtarët duhet të ruajnë higjenën e mirë personale në fluturimet në bord, para fluturimeve dhe pas fluturimeve dhe të shmangin prekjen e fytyrës së tyre.”