Si lindi Volkswagen, historia e makinës së preferuar të Hitlerit
Volkswagen, fjala gjermane që fjalë për fjalë do të thotë makina e popullit, lindi nën diktaturën naziste të Adolf Hitlerit, në vitin 1937, nga dëshira e tij.
Në vitet tridhjetë, në fakt, Hitleri donte të krijojnte një makinë që do të jetë në gjendje të përballohet ekonomikisht nga populli gjerman të klasës më të varfër, të cilët nuk mund të përballojë luksozen dhe të shtrenjtën Mercedes-Benz.
“Është e vetmja ide e mirë që ka patur Hitleri”, ka shkruar një nga ekspertët më të vjetër të “Volkswagen”it, Bernard Rieger në librin “Makina e popullit: Historia globale e ‘Volkswagen Beetle’”, një histori interesante e mënyrës se si një projekt prestigjioz i nazistëve u kthye në ikonë kombëtare për tri shtete të ndryshme. Libri i Rieger thekson faktin se “Volkswagen” nuk është thjesht një kompani gjermane, e cila bashkëpunoi me nazistët për të mbijetuar gjatë viteve të luftës, por edhe vetë origjina e kësaj makine është një komponente kryesore e ideologjisë naziste.
I frymëzuar tejmase nga suksesi i jashtëzakonshëm i Henry Fordit, me të cilin kishte të përbashkët si urrejtjen e skajshme për hebrenjtë, ashtu edhe besimin se pushteti i industrializimit masiv mund të përmirësonte shoqërinë, Adolf Hitler kërkoi të nisej ndërtimi i “Volkswagen”it, ose “makinës së popullit”, në vitin 1943. Emërtimi i makinës së re naziste ende nuk ishte bërë publik, por filloi të ishte i gjithpranishëm nëpër mediat gjermane me shpejtësi. Projekti i Hitlerit ishte pjesë e krijimit të një “komuniteti trafiku” për të përmirësuar jetën e shtresës së mesme të popullsisë ariane, projekt i cili parashikonte edhe ndërtimin e rrjetit të autostradave Autobahn.
Detyra e arritjes të projektit iu besua inxhinier Ferdinand Porsche, pronar i firmës projektimit themeluar në vitin 1931 me diktat për të krijuar një makinë kompakte, ekonomike, të thjeshtë, të fuqishme, e lehtë për të ndërtuar në sasi të mëdha dhe të përballueshme .
Në vitin 1936, tre prototipa u prezantuan (2 berlina dhe një kabrio) për Fyhrerin, që dha këtë urdhër për të gjetur një vend për fabrikën e prodhimit të makinave të popullit. Ajo u zgjodh në qytetin e Volfsburg, Saksonia e Ulët, jo shumë larg nga Hanoveri.
Ceremonia e vënies gurin e parë, të kryesuar, natyrisht, nga Hitleri, u zhvillua në vitin 1938, por menjëherë pas shpërthimi i Luftës së Dytë Botërore detyroi atë për të kthyer projektin Typ 1 nga civil në ushtarak. Kështu lindi Kübelwagen (makinë-vaskë), e përdorur si një mjet për transportin lehtë nga ana e zyrtarëve të Vermahtit dhe “Schwimmwagen” (makinë që noton, ose amfib).
Pas luftës, në sajë të iniciativës së Ivan Hirst, ushtrisë britanike, dhe Anton Ferdinand Porsche (biri i Ferdinandit), fabrika e Volkswagen në Volfsburg u rihap. Drejtimi i është dhënë Heinz Nordhoff, dhe modeli i projektuar para luftës, u përditësua dhe u përshtate së fundi hyri në prodhim dhe u vendos në treg nën emrin tregtar të Volkswagen 1200, i njohur më mirë si Beetle (ose Kaefer, Beetle apo Maggiolino në varësi nga gjuha e vendeve të komercializimit). Suksesi ishte vërtetë i madh.