Mendoni për luftën moderne dhe ka të ngjarë që imazhet e ushtarëve, tankeve dhe raketave të vijnë në mendje. Por padyshim më e rëndësishme se cilado prej këtyre është diçka në të cilën ata të gjithë mbështeten: kamioni modest.
Ushtritë kanë nevojë për kamionë për të transportuar ushtarët në vijat e frontit, për të furnizuar tanket me predha dhe për të dorëzuar raketat. Me pak fjalë, çdo ushtri që neglizhon kamionët e saj e bën këtë duke rrezikuar shumë.
Megjithatë, ky duket të jetë pikërisht problemi me të cilin po përballet ushtria ruse gjatë pushtimit të saj të paprovokuar të Ukrainës, sipas ekspertëve që analizojnë imazhet e fushëbetejës ndërsa forcat e saj tërhiqen nga zonat afër Kievit për t’u përqendruar në Donbas.
Fotografitë e kamionëve rusë të dëmtuar, thonë ata, tregojnë shenja treguese të betejave logjistike të Moskës dhe sugjerojnë se përpjekjet e saj po minohen nga mbështetja tek rekrutët, korrupsioni i përhapur dhe përdorimi i automjeteve civile, për të mos përmendur distancat e mëdha të përfshira në rifurnizim, ose rezistenca e Ukrainës shumë e motivuar dhe e aftë taktikisht.
“Gjithçka që i duhet një ushtrie për të bërë punën e saj vjen nga një kamion,” thotë Trent Telenko, një ish auditor i kontrollit të cilësisë për Agjencinë e Menaxhimit të Kontratës së Mbrojtjes së Shteteve të Bashkuara, i cili është ndër ata që analizojnë imazhet për të dhëna se si është duke shkuar lufta.
“Arma nuk është tanku, është predha që lëshon tanku. Ajo predhë udhëton me një kamion,” thekson Telenko. “Ushqimi, karburanti, furnizimet mjekësore dhe madje edhe vetë ushtarët, prania e të gjitha këtyre qëndron në linjat logjistike të furnizimit të varura shumë nga kamionët,” thotë ai. Dhe ai ka arsye të besojë se ka një problem me ato linja furnizimi.
Kanarina në minierën e qymyrit
Telenko përshkruan një foto të fundit të gomave të dëmtuara të një kamioni me raketa celulare shumëmilionëshe, një Pantsir S1, si kanarina në minierën e qymyrit për përpjekjet logjistike të Rusisë. Si një pajisje kaq e shtrenjtë, ai do të priste që mirëmbajtja të ishte e klasit të parë. Megjithatë gomat e saj nisën të shkatërroheshin vetëm disa javë pas luftës, në atë që Telenko i referohet si “një mënyrë dështimi”.
Nëse kamionët nuk lëvizin shpesh, goma në rrotat e tyre bëhet e brishtë dhe muret të prekshme ndaj çarjeve dhe grisjeve. Telenko thotë se problemi është i zakonshëm kur gomat përdoren me inflacion të ulët për të përballuar llojin e kushteve me baltë që po përballen forcat ruse në pranverën e Ukrainës. Për Telenkon, i cili për më shumë se një dekadë ishte i specializuar në problemet e mirëmbajtjes në flotën e kamionëve të ushtrisë amerikane, gjendja e Pantsir S1 është një gabim që flet shume.
“Nëse nuk po bëhet (mirëmbajtje parandaluese) për diçka kaq të rëndësishme, atëherë është shumë e qartë se e gjithë flota e kamionëve është trajtuar në mënyrë të ngjashme,” thotë ai.
Teoria e Telenkos i bën jehonë thënies së famshme të gjeneralit të Luftës së Dytë Botërore të SHBA-së, Omar Bradley se “amatorët flasin për strategjinë, profesionistët flasin për logjistikën”. Dhe ai nuk është i pari që ka zbuluar mungesë profesionalizmi në ushtrinë ruse, e cila përfshin qindra mijëra rekrut.
Në një incident famëkeq në fillim të luftës, një kolonë prej 64 kilometrash e gjatë me tanke ruse, automjete të blinduara dhe artileri të tërhequr u bllokua 30 km jashtë Kievit, dhe u bllokua sipas Ministrisë së Mbrojtjes së Britanisë jo vetëm nga rezistenca ukrainase, por edhe nga ” avari mekanike “.
Muajin e kaluar, Sekretari i Mbrojtjes i SHBA-së, Lloyd Austin i tha Don Lemon të CNN-it se Rusia kishte bërë “hapa të gabuar” dhe “ka pasur vështirësi me logjistikën”, ndërsa të shtunën një zyrtar i lartë i mbrojtjes amerikane tha se rusët ende nuk i kishin zgjidhur “problemet e tyre logjistike dhe të mbështetjes” dhe se do të të mos jenë në gjendje të përforcojnë forcat e tyre në Ukrainën lindore “me ndonjë shpejtësi të madhe”.
Një tjetër ‘shenjë e keqe’
Phillips O’Brien, profesor i studimeve strategjike në Universitetin e St Andrews në Skoci, sheh një tjetër “shenjë të keqe” për logjistikën ruse: përdorimin e kamionëve civilë për të zëvendësuar ata ushtarakë të humbur në betejë.
“Kamionët civilë nuk janë bërë në shkallën ushtarake. Ata nuk janë krijuar për të mbajtur ngarkesa, nuk janë krijuar për të mbajtur pjesë të veçanta të pajisjeve,” dhe në shumë raste nuk mund të lëvizin as jashtë rrugëve,” thotë O’Brien.
Vështirësitë e luftës tashmë po mundohen mjaftueshëm për kamionin më të fortë ushtarak, e lëre më për atë civil, shkruan CNN, përcjell abcnews.al
“Një milje e vetme në kohë paqeje, nëse e nget në kohë lufte është si 10 ose 20 milje (16 deri në 32 km) sepse po e ngarkon kamionin me ngarkesa të mëdha,” thotë O’Brien.
Ndërrimi midis të dyjave paraqet një problem mirëmbajtjeje, pasi pjesët rezervë mund të mos jenë të pajtueshme. Dhe, siç thekson O’Brien, “Nuk do doje të merrje një kamion të ri sa herë që një i vjetër prishet.” Problemi i ndërlikuar, sipas Alex Vershinin, ish-oficer i ushtrisë amerikane, i cili shërbeu në katër turne në Irak dhe Afganistan, është se kur automjetet prishen, Rusia ka burime të kufizuara për t’i rikuperuar ato.
Grupet taktike të batalionit të ushtrisë ruse, ato në krye të avancimeve të saj në Ukrainë, normalisht kanë vetëm një automjet të lehtë dhe një të rëndë rikuperimi, madje edhe në njësi me dhjetëra automjete, shkroi Vershinin muajin e kaluar për Institutin e Luftës Moderne të Akademisë Ushtarake të SHBA.
Kjo do të thotë se automjetet luftarake ndonjëherë duhet të devijohen në detyrat e tërheqjes dhe nganjëherë të prishura “automjetet duhet të tërhiqen deri në njëqind milje”, shkroi Vershinin.
O’Brien sugjeron se Rusia i ka neglizhuar kamionët e saj kryesisht për shkak se ata nuk janë aq të shkëlqyeshëm sa për një ushtri që dëshiron të tregojë sistemet e saj të fundit të armëve. Vitet e fundit, Putin është mburrur me raketat hipersonike të Rusisë si Zircon dhe Kinzhal, avionët luftarakë stealth si Su-57 dhe flotën e saj moderne prej 11 nëndetësesh me raketa balistike.
“Shpesh ushtarakët magjepsës të diktatorëve janë të mirë në armët e bukura, ata blejnë avionë të bukur dhe tanke të bukura, por në fakt nuk blejnë gjëra më pak magjepsëse,” thotë O’Brien.
Rekrutimi dhe korrupsioni
Në themel të problemeve logjistike të Rusisë, thonë ekspertët, janë dy gjëra që mundojnë ushtrinë e saj: rekrutimi dhe korrupsioni.
Rreth 25% e miliona trupave të ushtrisë ruse janë rekrutë, sipas Qendrës për Studime Strategjike dhe Ndërkombëtare, megjithëse shumë ekspertë besojnë se kjo shifër mund të mos jetë e saktë, duke dyshuar se disa nga trupat jo të rekrutuar ose janë të detyruar ose të mashtruar për t’u regjistruar. Rekrutët rusë priren të shërbejnë për një vit, të zënë gradat më të ulëta dhe të plotësojnë shumë nga pozicionet në zinxhirin logjistik, duke përfshirë mirëmbajtjen e automjeteve.
“Nuk mund të mësosh asgjë në një vit për mirëmbajtjen e sistemeve ushtarake,” thotë Telenko.
Rekrutët gjithashtu kanë pak motivim pasi e dinë se koha e tyre në punë është kaq e kufizuar, thotë ai. Një zyrtar i lartë i mbrojtjes amerikane tha të mërkurën se Uashingtoni po sheh probleme morale midis rekrutëve rusë, të cilët përbëjnë “pothuajse gjysmën” e forcave të saj në Ukrainë, shkruan CNN.
“Ne kemi prova, madje edhe dëshmi të kohëve të fundit, se ata janë zhgënjyer nga kjo luftë, nuk ishin të informuar siç duhet, nuk ishin të trajnuar siç duhet, nuk ishin gati, jo vetëm fizikisht por nuk ishin të gatshëm mendërisht për atë që do të bënin. bëni”, tha zyrtari amerikan.
Në të kundërt, në ushtrinë amerikane mirëmbajtja e automjeteve kryhet nga një trupë nënoficerë vullnetarë, rreshterë profesionistë dhe trupa që qëndrojnë për regjistrime të gjata dhe janë të motivuar nga rritja e pagave dhe promovimet.
“Dëshironi të keni po aq njerëz të mirë që mbajnë logjistikën ashtu siç bëni për çdo degë tjetër”, thotë O’Brien, në Universitetin e St Andrews. Ai shton, duke iu referuar betejave të dukshme të Rusisë, “A ishin ata në formë për një luftë logjistike apo nuk e morën thjesht seriozisht?”
Më pas është korrupsioni që ekspertët thonë se e ka ndjekur ushtrinë ruse për vite me radhë. Matthew Stephenson, një profesor i Shkollës Juridike të Harvardit dhe kryeredaktor i Blogut Global Anti-korrupsion, shkroi në mars se korrupsioni kishte një efekt veçanërisht gërryes në mirëmbajtjen dhe logjistikën e furnizimit të ushtrisë ruse.
“Të gjitha këto probleme që ekspertët e antikorrupsionit dhe specialistët e sigurisë kombëtare kishin theksuar për vite me radhë duket se po manifestohen në pushtimin aktual rus,” shkroi ai.
“Korrupsioni, në formën e përvetësimit ose ryshfetit, mund të çojë gjithashtu në blerjen e pajisjeve nën standarde, për shembull duke i dhënë kontratën për pajisjet ose mirëmbajtjen një furnizuesi më pak të kualifikuar që është më i gatshëm të paguajë ryshfete. Ose personi në ngarkesa e ndarjes së buxhetit të mirëmbajtjes ose prokurimit mund thjesht të raportojë shpenzimin e shumës së plotë të buxhetuar për produkte ose shërbime me cilësi të lartë, por më pas të blejë zëvendësues me cilësi të ulët dhe të futë në xhep diferencën.
Pikëpamja e Telenkos është se disa nga efektet tani po shihen në fushën e betejës. Ai thotë se paratë që duhet të ishin përdorur për mirëmbajtjen “ka të ngjarë të mbulojnë xhepat e oficerëve të ngarkuar me rekrutët që do të shërbenin kamionët”.
Ekspertët thonë se ka shenja të tjera, më delikate, të betejave ruse që mund të mungojnë lehtësisht nga kushdo që nuk është i prirur për logjistikën.
Për shembull, thotë Alex Lord, analist për Evropën dhe Eurazinë në firmën e analizës strategjike Sibylline në Londër, ushtria ruse është mbështetur historikisht në rezervat e saj të mëdha të fuqisë punëtore për të trajtuar logjistikën, në vend të sistemeve të mekanizuara që përdorin paleta druri dhe pirunët.
Telenko jep shembullin e ngarkimit të predhave të artilerisë në një kamion. Një pirun mund të ngrejë një paletë prej dy duzina predhash me një lëvizje të vetme, ndërsa ngritja manuale e predhave individuale në një kamion do të konsumonte shumë më tepër kohë dhe fuqi punëtore.
Kjo e bën logjistikën ruse rreth 30% më pak efikase sesa ushtritë kryesore perëndimore, thotë Jason Crump, CEO i Sibylline dhe një veteran prej 20 vitesh në ushtrinë britanike.
“Kjo do të thotë se duhen më shumë kamionë për të kryer një detyrë të caktuar në të njëjtën kohë, pra përdorim më i madh i karburantit dhe konsumim”, thotë Crump.
Kjo gjithashtu do të thotë që kamionët rusë kalojnë më shumë kohë duke qëndruar në vend gjatë ngarkimit dhe shkarkimit, sipas Zotit.
“Kjo ofron mundësi për forcat ukrainase për t’i shënjestruar, siç kemi parë komandantët ukrainas të shfrytëzojnë shumë herë gjatë fushatës aktuale,” thotë ai.
“Të gjitha këto probleme vetëm sa i përkeqësojnë problemet me të cilat përballet Moska në atë që tashmë është një luftë e vështirë për forcat e saj duke pasur parasysh distancat e përfshira. Kamionët zakonisht mund të operojnë deri në 145 kilometra nga depoja e tyre e furnizimit,” thekson Telenko.
Por Ukraina është sa përmasat e Teksasit, pothuajse 1287 kilometra e gjerë dhe 350 milje 563 kilometra e gjatë. Kjo do të thotë se Rusia do të duhet të hapë depo të shumta furnizimi brenda Ukrainës që trupat e saj të avancojnë më tej në brendësi të Ukrainës.
Me Moskën që tashmë po tërhiqet nën rezistencën e ashpër të Ukrainës që duket si një urdhër i lartë. Rusia tashmë mendohet se ka humbur një numër të konsiderueshëm kamionësh. Ndërtimi i më shumë të tjerave për t’i zëvendësuar mund të zgjasë të paktën gjashtë muaj, vlerëson Telenko, kohë në të cilën do të kishte më shumë humbje.
“Unë nuk shoh se si rusët mund të ruajnë pozicionet e tyre aktuale, e lëre më të bëjnë ndonjë lëvizje sulmuese me flotën e tyre aktuale të kamionëve,” thotë ai.
“Kamionët janë shtylla kurrizore e çdo force moderne të mekanizuar ushtarake dhe nëse nuk i ke do ecësh në këmbë. Dhe, nëse ecën në këmbë nuk mund ta fitosh luftën.” /m.j