Nga Taulant Çala
Keto 6 vjet ka vershuar nje fryme e re ne arsimin parauniversitar. Kane ndryshuar kurikulat duke u bere me te thjeshta dhe me te kapshme nga nxenesit si dhe menyra e vlersimit. Periudha vjetore e ndare tashme ne tre tremujore ose e perkthyer ndryshe ne tre simestra synon qe vlersimi per nxenesit te jete sa me real. Ky vlersim perbehet nga tre vlersime ne vetvete.
Vlersim I vazhduar qe do te thote vlersimi I perditshem ne klase ne pergjigjet me goje,detyrat e shtepise dhe ato te klases si dhe vlersime per detyra kontrolli te pjesshme. Ky vlersim e ka peshen 40% te vlersimit te pergjithshem
Vlersimi I dyte,ai I testimit te tremujorit, eshte sipas mendimit tim me I rendesishmi,ku nxenesi shpreh tere potencialin e njohurive te tij ne testin e paraqitur nga mesuesi ne nje afat kohor prej 45 minuta. Tek ky testim,I cili eshte ne dore te mesuesit si nga permbajtja ashtu dhe nga forma se si formulohet dhe zhvillohet,udhezimet jane qe te jete pergjithsisht mesatar, por te mos mungoje dhe pyetjet per meritimin e notes maksimale. Ky vlersim e ka peshen 40% te vlersimit te pergjithshem.
Vlersimi I trete eshte ai I portofolit te nxenesve I cili duhet te permbaje punime specifike te cdo nxenesi ku ai te shpreh prirjen e tij per cdo lend ne menyre konkrete. Po ta shikosh ne thelb portofoli dhe vlersimi I tij qe eshte future me te drejt nga ministria nxjer ne pah talentin e nxenesve per lende te vecanta. Te gjithe thone se te ky lloj vlersimi abuzohet shume. Jam dakort vetem ne nje pike,mesuesi mund te abuzoj pak me noten per nxenes te cilet nuk mund te shprehen aq mire ne portofol, por nxenesit qe spikasin e marin ndihmesen dhe vlersimin e duhur ne kete rubrike. Ky vlersim e ka peshen 20% te vlersimit te pergjithshem.
Cfare duhet bere qe mesuesi te mos jete as polic,as prokuror dhe as gjykate ne vlersime?
Mendoj qe kjo gje rregullohet po te nderhysh ne vlersimin e testit. Eshte pikerisht ky testim I cili rregullon dy te tjeret. Eshte pikerisht ky testim qe nxjer zbuluar vlersimin e vazhduar nese ai eshte abuziv. Jane pikerisht keta dy vlersime qe perbejne 80% te notes perfundimtare te nxenesit.
Si duhet te nderhyjme?
Kjo eshte kopetence e ministries. Me nje studim te mirfillte duhet qe nga matura shteterore si dhe ne klasat e nenta,duhet te filloj te pakten per lendet e provimeve te shtetit,gjuhe shqipe dhe letersi,matematike dhe gjuhe e huaj, testet e tremujoreve te pregatiten nga nje ekip lendor kurrikular I cili duhet te instalohet ne cdo ZVA. Ky ekip,pregatit tekstin dhe shkon e zhvillon ne cdo shkolle,ne menyre te pavarur,me seriozitetin me te madh. Testet jane te gjitha me kodet perkatese dhe mendoj se eksperienca per kete problem nuk eshte e pakte. Pastaj korigjohen nga mesues specialist njelloj si ne olimpiadat qe zhvillohen ne baze ZVA.
Mbas vlersimit,nota shkon ne shkolle ne forme urdheri dhe vendoset ne regjister per cdo nxenes
Keshtu mesuesi nuk eshte me polic duke mbajtur dy stilolapsa kur korigjon dhe duke meshiruar nxenesit ose larg qofte te nxjeri ndonje inat personal
Nuk eshte as prokuror qe te vendosi cfare ushtrimesh I vijne ne koke ne oren e vone te nates apo ne shpejtesine e berjes se testit sepse vajti vone dhe presin nxenesit dhe larg qofte ne misherimin e inateve personale
Nuk eshte me as gjykates qe te vendosi cfare note te doje duke I perafruar ato
me vlersimin e vazhduar ose me mendjen dale se ky eshte filani I biri filanit
Pikerisht formulimi dhe vlersimi I testit nga specialistet,do ta zbriste me kembe ne toke mesuesin I cili dhe pse nuk e kupton dhe me mosdashjen e tij ka mare mbi supe nje barre qe duhet tja heqim
Atehere keni per te pare sa reale do te jene notat e nxenesve tane
Atehere me te vertete me te miret do te dalin ne skene te vetem