Dita Botërore e Personave me Aftësi të Kufizuara, e cila festohet në 3 dhjetor, ishte momenti më kuptimplotë për dorëzimin ceremonial të paisjeve novatore, arsimore, për Shkollën Speciale / Qendrën e Burimeve „Luigj Gurakuqi” në Tiranë, në kuadrin e projektit të programit të ndihmës zhvillimore „Ndihma Polake”, të realizuar nëpërmjet Ambasadës së Republikës së Polonisë në Tiranë. I ngarkuari me Punë i Ambasadës Polake në Tiranë, z. ëojciech Unolt, i dorëzoi zyrtarisht paisjet drejtorit të shkollës, z. Taulant Çala, në prani të Drejtores së Arsimit Parauniversitar, Arta Dollani; si dhe të përfaqësueses së organizatës partnere Beyond Barriers Association, Ana Mullanji.
Shkolla Speciale „Luigj Gurakuqi”, prej 50 vjetësh, është i vetmi i institucion në Tiranë për fëmijët me nevoja të veçanta, duke ofruar realizimin e programit bazë arsimor, si dhe mbështetje rehabilituese. Aktualisht, në këtë shkollë ndjekin mësimin 140 fëmijë, me nivele të ndryshme të aftësive të kufizuara intelektuale, çrregullime të sjelljes dhe mungesë të qendrueshmërisë emocjonale, në moshën nga 6 deri 19 vjeç.

Në kudrin e zbatimit të projektit, Shkolla „Luigj Gurakuqi” mori në dorëzim dy komplete paisjesh novatore për arsimimin dhe rehabilitimin e fëmijëve me nevoja të veçanta.
„Tapeti Magjik”, i prodhuar nga kompania polake Funtronic, është një paisje, e cila kombinon përdorimin e projektorit, kompjuterit dhe sensorit të lëvizjes. Duke projektuar në dysheme lojra multimediale, i mundëson përdoruesit të përjetojë botën e realitetit të zgjeruar (virtual). Kjo paisje, e thjeshtë, gjen përdorim të gjerë për qëllime arsimore, rehabilituese dhe korrigjuese. I mundëson përdoruesit përvetësimin e njohurive dhe zhvillimin, nëpërmjet lëvizjes, zbavitjes dhe ndërveprimit me të tjerët.
Lojërat, e krijuara me qëllime rehabilituese, mbështesin nxitjen e perceptimit të dëmtuar, përmirësojnë aftësitë motorike, vënë në funksion somatosensimin (orientimin sipas skemës trupore) dhe ndërgjegjësimin hapësinor; si dhe ofrojnë gjithashtu mundësi për zotërimin e emocioneve dhe mësojnë mënyra për t’i shprehur ato. Paketat e lojrave dhe aktiviteteve zbavitëse janë përgatitur nga ekspertë, që në punën e tyre të përditshme trajtojnë fëmijë me probleme emocionale, si dhe me nevoja të veçanta arsimore.
Dyshemeja Ndërvepruese, e dorëzuar në kuadrin e projektit, është përshtatur me nevojat e trupës pedagogjike të shkollës. Prodhuesi i paisjes, mësuesit e shkollës dhe përfaqësuesit e organizatës partnere Beyond Barriers bashkëpunuan për krijimin e programimit në versionin e gjuhës shqipe. Përdorimi i paisjes nga fëmijët kryhet nën mbikqyrjen dhe kujdesin e mësuesve të shkollës, si dhe të vullnetarëve të organizatës Beyond Barriers. Organizata Beyond Barriers, partnere në zbatimin e projektit, bashkëpunon me shkollën prej më shumë se 20 vjetësh, dhe falë ndihmës së projekteve dhe angazhimit të vullnetarëve ka zgjeruar mundësitë arsimore për nxënësit e shkollës.

Shkollat speciale në Shqipëri pranojnë fëmijë me probleme dhe çrregullime të shumëllojshme, me diapazon të gjerë moshe, por mundësitë arsimore dhe rehabilituese janë të kufizuara, për shkak të mungesave në infrastrukturë dhe aksesit ndaj praktikave bashkëkohore mësimore dhe rehabilituese. Paisjet arsimore për nxënësit me nevoja të veçanta, me çrregullime sensorike dhe psikofizike, që sigurojnë mundësi për shanse të barabarta në fushën e arsimimit dhe përftimit të aftësive shoqërore, janë pak të njohura dhe të paaksesueshme në tregun lokal.

Në Shqipëri, fëmijët me aftësi të kufizuara përbëjnë një nga grupet shoqërore më delikate dhe të rrezikuara nga përjashtimi shoqëror. Atyre iu duhet të përballen me stigmatizim dhe vështirësi të shumta për të aksesuar kujdes shëndetësor, shërbime sociale dhe arsimim të një cilësie të lartë.











