Kompania Apple, për herë të parë në 13 vite aktivitet në rritje të të ardhurave, raportoi rënie muajin e kaluar, kur gjiganti i teknologjisë pati të ardhura prej 50.6 miliardë USD, pra 13% më pak, në sajë të rënies së shitjeve iPhone dhe një ngadalësim në Kinë. Ndjenja pesimiste në kompani ka arritur kulmin me stokun 30% të të gjitha kohërave 12 muaj më parë.
Por studimi vjetor i Forbes i markave më të vlefshme në botë tregon se Apple është ende i klasit të lartë, me një vlerë prej 154 miliardë dollarë, 87% më shumë se i dyti, Google. Kjo është hera e gjashtë që Apple renditet e para që kur Forbes ka filluar vlerësimin e markave më të pasura në vitin 2010.
“Markat i marrin vlerat e tyre nga mënyra se si konsumatorët i perceptojnë ato”, thotë David Reibstein, profesor i marketingut dhe ekspert në Universitetin Pensilvania, Wharton School. “Çfarë e bën atë të vlefshëm nga një perspektivë e kompanisë është që konsumatorët janë të gatshëm të paguajnë një çmim më të lartë, ose kanë më shumë gjasa për të blerë”.
Marka Apple godet në të dy frontet. Adhuruesit e Apple mund ta quajnë blasfemi, por telefonat e Apple nuk janë aq të dallueshëm nga Samsung-ët e fundit, prandaj të dy kompanitë vazhdojnë të padisin njëra-tjetrën. Megjithatë, Apple ka një çmim premium dhe zë gati gjysmën e tregut të smartphones të shitur në SHBA, së bashku me 75 milionë të shitur globalisht gjatë festave të dhjetorit.
Apple dominon në një industri të konsumit të teknologjisë ku marka ka rëndësi. Të ardhurat ranë në tremujorin e fundit, por dalja e iPhone 7 sigurisht do të ketë tifozët e vet në radhë pranë dyqaneve në vjeshtën përpara zbulimit të saj. Kompania gjeneroi shumën prej 53 miliardë USD në të ardhurat neto vitin e kaluar.
“Shansi për të lënë një kujtim është thelbi i marketingut të produkteve markë”, tha pohuar Steve Jobs kur ishte i ri, pasi bashkëthemeloi Apple. Marka e ka bërë këtë duke krijuar një lidhje me konsumatorët nëpërmjet muzikës, telefonave dhe informatikës. Ajo tani dëshiron të bëjë të njëjtën gjë në ora dore, TV dhe pagesave me më shumë kategori, si autot, edhe në radarin e saj.
Numri 2, Google tejkaloi Microsoftin këtë vit dhe e mbylli hendekun me Apple, pasi vlera e tij e markës u rrit 26%, duke arritur në 82,5 miliardë USD (marka Apple u rrit 6%). Google u bë divizion i kompanisë Alfabet të sapoformuar vitin e kaluar, por marka “search engine” është ende qendra e kompanisë, përsa i përket fitimeve, duke subvencionuar “Baste të tjera” si makina që ecin vetë, Google Fiber, Calico dhe Nest, të cilat kanë humbur 3.6 miliardë USD vitin e kaluar.
Njerëzit kanë më tepër gjasa për të përdorur Google sesa Bing, edhe pse rezultatet e kërkimit mund të mos ndryshojnë shumë, pikërisht për shkak të markës Google. Google është bërë term i përgjithshëm për kërkim, i cili është fjala e fundit e markave. Reibstein është mahnitur me atë se si Google trajton logon e saj, të cilën ai thotë se është “antiteza e asaj që të gjithë mësojnë në lidhje me etiketimin.” Disa kompani punësojnë agjenci të markave për të ndjekur përdorimin e logove të tyre, për të siguruar fontet dhe ngjyrat e duhura. Google, jo. Ajo ndryshon logon në faqen e saj çdo ditë me një “shkarravinë” të re inteligjente.
Në krye të pesë firmave më të mira janë kompanitë në vijim: Microsoft (75 miliards USD), Coca-Cola (58.5 miliardë USD) dhe Facebook (52.6 miliardë USD).
Facebook me zgjerim 44%, është marka më e shpejtë në rritje në krye të 100 më të mirave për të dytin vit radhazi. Numri i përdoruesve aktivë është rritur në 1.65 miliardë. Përdoruesi mesatar shpenzon 50 minuta në ditë në Facebook dhe Instagram (vlera e markës përjashton ndikimin financiar të Instagram). Analisti James Stewart i New York Times thekson se kjo është më shumë kohë se ajo që njerëzit shpenzojnë për lexim (19 minuta), ose marrin pjesë në sport dhe ushtrime (17 minuta) dhe shoqërohen (4 minuta) të kombinuara. Koha është matja përfundimtare e angazhimit markë.”Facebook vazhdon të rinovohet duke shtuar gjithnjë e më shumë funksionet dhe karakteristikat,” thotë Reibstein. “Kompanitë po mendojnë si ta përdorin Facebook-un, që të ardhurat e tyre të rriten. Transformimi i asaj që ata janë duke bërë me biznesin e tyre bazë është i pabesueshëm”.Forbes merr në konsideratë më shumë se 200 marka globale për të përcaktuar listën përfundimtare të 100 markave më të vlefshme në botë. Kriter ishte që markat të kenë më shumë se një prani simbolike në SHBA, gjë e cila tronditi disa marka të mëdha, si firma telekomi shumëkombëshe Vodafone dhe gjiganti e-komercial kinez Alibaba. Në top 100 përfshihen marka produktesh, si Marlboro, në pronësi të Altria dhe Philip Morris International , si dhe të markave të tregtuara nën emrin e tyre korporativë, si McDonalds.Forbes vlerësoi markat, duke marrë për bazë të ardhurat trevjeçare dhe caktoi një përqindje të këtyre të ardhurave, bazuar në rolin që markat luajnë në çdo industri (p.sh., të lartë për mallra luksoze dhe pije, të ulëta për linjat ajrore dhe kompanitë e naftës). Forbes aplikoi çmimet mesatare ndaj fitimeve gjatë tre viteve të fundit të këtyre të ardhurave, për të arritur në vlerën përfundimtare të markës.
100 markat më të vlefshme përfshijnë 16 vende dhe kalojnë 19 kategori të mëdha të industrisë. Brand-et nga kompanitë me bazë në SHBA përbëjnë pak më shumë se gjysmën e listës me 52 markat. Numri i ardhshëm më i madh është në Gjermani (11 marka), Japoni (8) dhe Francë (6). Markat Tech janë më të zakonshme, me 17, duke përfshirë tre në krye. Kompanitë e shërbimeve financiare nxorën 13 marka në krye të 100, të udhëhequra nga American Express në vend të 24. Industritë e tjera të mëdha përfshinë atë të makinave (12) dhe mallrave të konsumit të paketuara (10), ndjekur nga industri luksi dhe pakicë, të cilat të dyja siguruan tetë pikë.
Rënia më e madhe ishte nga IBM, 17% më pak me 41,4 miliardë USD, në vend të shtatë në total. Big Blue ka raportuar 16 tremujorë në rënie të të ardhurave. Të ardhurat në tremujorin e fundit ishin më të ulëtat e kompanisë në 14 vjet. “Njerëzit e kanë problem që të përcaktojnë se çfarë IBM është sot”, thotë Reibstein, i cili shton se e vetmja gjë që mund ta shpëtojë IBM është teknologjia artificiale e inteligjencës së platformës Watson, të cilën kompania po e përgjysmon, duke e shfaqur teknologjinë në fushatat e saj të reklamës.
Shtatë marka goditën majën e 100 më të mirave për herë të parë, të udhëhequra nga CVS në vend të 47, me një vlerë prej 11.7 miliardë USD. Markat mesatare u rritën me 6% në vlerë, krahasuar me vitin 2015. Vlera akumulative e markave në krye të 100 më të mirave është 1.8 trilionë USD me rënie prej 6.7 miliardë USD.
Monitor/d.i.