Nga Fatos Çoçoli
Në muajin e fundit qershor-2024, shteti ynë arrin të fitojë tre gjyq të rëndësishëm në arbitrazhin e ndërkombëtarëve, duke i kursyer shitësit mbi 150 milionë euro në gjobë dhe dëmshpërblime. Shteti ndodhet po ashtu në pritje të marrë rreth 58 milionë euro, që i takojnë si 50 përqind, gjysma e fitimit të një kompanie të huaj prodhimi dhe tregtimi nafte, e cila zhvillon aktivitetin tek ne, fitim ky i fshehur, përmes shpenzimeve të fryra. qëllimisht nga ana e kompanisë, për të deklaruar shpenzimet çdo vit. Më shumë se sa shmangja e gjobave dhe të ardhurat e tjera të ligjshme në Arkën e shtetit nga kjo gjyqe, kemi fituar në imazh. Në imazhin e një vendi që ligjet në lidhje me biznesin dhe respektin e opinionit që nuk shkon kundër normave të ndryshme të biznesit. Imazhit të një shteti, që në shtatë gjyqe humb gjashtë, i erdhi fundi.
Po mori fund dhe perceptimi i Shqipërisë si një shtet i dobët në fushën e të drejtës tregtare tregtare, i cili humbi gjyqin e arbitrazhit ndërkombëtar, për shkak të ankesave të kompanive të huaja tregtare që zhvillojnë ose kanë provuar të zhvillojnë aktivitetin në territorin. e saj. Gjyqet e fituara në muajin qershor-gusht 2024 – Gjyqi me Bankers Petroleum në arbitrazh ICC Paris (qershor 2024) – Gjyqi me Kurum Shiping në arbitrazh ICSID, pjesë e grupit të Bankës Botërore(korrik 2024) – Gjyqi me austriaken IVICOM Holding GmbH, në arbitrazh Dhoma e Tregtisë së Stokholmit SCC (gusht 2024) Pretendimet e kompanive që na hodhën në gjyq – Bankers Petroleum: Të njihen blerjet 236 mln USD – Kurum Shipping: Dëmshpërblim 100 mln USD – IVICOM Holding GmbH: Dëmshpërblim euro 50 Bankers Petroleum-nga çështjet më të rëndësishme Në qershor 2024, një çështje shumë e rëndësishme në vend nga shteti shqiptar në gjykatën që vepron nën Dhomën Ndërkombëtare të Tregtisë (ICC), me seli në Paris. Gjykata në qershor dha vendimin për mosmarrëveshjen e krijuar nga Bankers Petroleum kundër Ministrisë së Energjisë dhe Industrisë së Shqipërisë dhe Albpetrol.
Kompania Bankers Petroleum kishte kërkuar në arbitrazhin ndërkombëtar që t’i njihte si shpenzime 236 milionë dollarë amerikanë, të refuzuar si të tillë nga shteti shqiptar. Kompania e huaj që pretendon se kjo shumë e lartë është e justifikuar, nga aktivitetet e tyre të kryera në fushën e Patos-Marinzës, gjatë procedurave të rikuperimit të kostove. Gjykata e Dhomës Ndërkombëtare të Tregtisë (ICC) me seli në Paris dhe shpreh kostot e pretenduara nga Bankers janë refuzuar dhe deklaruar të parikuperueshëm. Pas vendimit në favor të Shqipërisë, tanimë Bankers Petroleum duhet të paguajë tatim mbi fitimin për aktivitetin e saj. Dhe në rastin e kontratave të hidrokarbureve siç është me kompaninë Bankers Petroleum,Tatimi mbi Fitimin nuk është 15 përqind, por 50 përqind. Pra, mbi shumën 236 mln USD të shpenzimeve të pretenduara, do të bëhet një verifikim se sa janë kosto reale. Do të zbriten këto kosto reale dhe më pas, do të nxirret fitimi neto i kompanisë, i cili, nga disa përllogaritje paraprake, mund të jetë edhe 116 milionë USD.
Nga ky fitim i përllogaritjes së procedurave të rrepta ligjore, sipas kontratës, që bën Bankers Petroleum për një gjysmë fitimi të shtetit shqiptar, i cili duhet të arkëtohet në Buxhetin tonë të Shtetit. Në të gjitha vitet e përdorimit të shqiptarëve 207-2023, Bankers Petrole ka pretenduar se ka dalë me fotografi. Madje, edhe në vitet 2010-2011, kur nafta në bursat tregtohej me shifrën e lartë rekord 124 USD për fuçi. Kjo nuk ka llogjikë ekonomike. Gjykata e Dhomës Ndërkombëtare të Tregtisë (ICC) konkludoi po ashtu se nuk mund të pretendohej si kostot e kundërshtuara që ishin bërë, të tilla si investimet në ndryshimin e komunitetit, të cilat janë të fryrë qëllimisht, ose pagesat për qiratë e tokës. Marrëveshja me kompaninë Bankers është lidhur në vitin 2004, me jetëgjatësi 25 vjeçare. Rëndësia më e madhe e vendimit të arbitrazhit ndërkombëtar për gjyqin me Bankers Petroum qëndron në mesazhin e nuk mund të them shtetin që të luhet më investimet e huaja për pasurinë e shqiptarëve të nëntokës, sikurse, për fat të keq, ka ndodhur rëndom, në të. kaluarën.
Detyrimet ndaj tij duhet të paguhen të gjitha. Gjyqi për koncesionin mbi terminalin e konteinerëve në Portin e Durrësit Me një vendim të datës 26 korrik 2024, trupa gjykuese ICSID, pjesë e grupit të Bankës Botërore vendosi të rrëzojë pretendimet e palëve paditëse, kompanitë “Durrës Kurum Shipping Shpk.”, ndaj shtetit shqiptar. . Gjykata vendosi se vendimet e gjykatave shqiptare, që kanë rrëzuar pretendimet e Durrësit Shipping Shpk. qëndrojnë, pasi këto gjykata ishin të pranuara si kompetente për zgjidhjen e mosmarrëveshjes, që në kontratën dypalëshe të investimit, të lidhura mes palëve. Pretendimet e Durrësit Kurum Shpk. lidheshin me ndërprerjen e koncesionit mbi terminalin e konteinerëve në Portin e Durrësit. Kompania paditëse, e lëshuar nga kompanitë “Durrës Container Terminal sha.” “Metal Commodities Foreign Trade Corp.” dhe “Altberg Developments LP”, kërkon dëmshpërblim në shumën që rrit vlerën e 100 milionë dollarëve amerikanë, për mbylljen e parakohshme të koncesionit që duhet të zgjasë 30 vjet, por që mbeti aktiv vetëm 9 vite.
Në 2011, Durrës Kurum Shipping fitoi kontratën e koncesionit për menaxhimin e terminalit të konteinerëve në Portin e Durrësit. Për shkak të mospërmbushjes së kompanive të kontraktuara nga e huaja, Ministria e Infrastrukturës dhe Energjisë së Anullit në vitin 2017, duke hapur çështjen e dy palëve Administrative dhe asaj të Apelit. Më vonë, si Gjykata Administrative dhe ajo e Apelit konfirmuan me vendimet e tyre,të drejtën e Ministrisë së Infrastrukturës dhe Energjisë për zgjidhjen e kontratave. Gjyqi ka fituar në Stokholm ndaj një kompanie austriake Në dhjetor 2021, kompania austriake IVICOM Holding GmbH nisi një arbitrazh ndërkombëtar kundër Republikës së Shqipërisë pranë Institutit të Arbitrazhit të Dhomës së Tregtisë së Stokholmit (SCC), në Traktatin e Kartës së Energjisë (ECT) , i cili mbron investimet e huaja në sektorin e prodhimit. Pretendimi i kësaj kompanie ishte se Shqipëria, përmes vendimeve të Ministrisë së Infrastrukturës dhe Energjisë, kishte pasur akuza të diskriminuese, duke shpronësuar investitorin IVICOM Holding GmbH dhe duke i një dëmi të dëmtuar fillimisht prej 50 milionë eurosh. Investimi parashikonte dhe ofron një termocentral me gaz me gaz cikël të kombinuar 500 MW, pranë qytetit të Korçës. Më 26 qershor 2024(vendimi u bë i njohur në gusht 2024), Gjykata Ndërkombëtare e Arbitrazhit, me seli në Stokholm, që Republika e Shqipërisë nuk kishte shkelur asnjë rregull të Traktatit të Energjisë (ECT) dhe hodhi poshtë pretendimet e kompanisë IVICOM .
Gjykata e Arbitrazhit hodhi poshtë në pretendimin e projektit të kompanive austriake se termocentralit me gaz konsiderohej praktikisht “i miratuar”, që në momentin kur IVICOM statusin e investitorit strategjik dhe se ky status në vetvete krijonte pritshmëritë legjitime për një investitor, që i tij do të miratohet. Vendimi i Arbitrazhit të Diskrecionit të Shtetit për të vendosur për projektet e mëdha infrastrukturore, duke hedhur poshtë pretendimin e IVICOM Holding GmbH, se shteti shqiptar keqpërdori diskrecionin e tij, për shkak të preferencave dhe lidhjeve politike. xxx Të tria vendimet e gjykatave për të drejtat e biznesit përforcuan jo vetëm imazhin, por edhe autoritetin e shtetit shqiptar, si një shtet serioz, me strukturat ndaj kompanive të huaja. Në të tria rastet, Ministria e Infrastrukturës dhe Energjisë në sipërfaqen e gjyqit, e cila është nga kompanitë e huaja të njohura për konsulencën e huaj. Kjo përforcoi profesionalen e argumentuar të shtetit shqiptar.
Mësimi i jashtëzakonshëm që nxirret nga kjo tre gjyqe është që të mos flemë mbi dafinën, por strukturat tona të shtetit, të cilat janë të njohura me kompanitë e huaja investuese tek ne, të tregohen shumë të kujdesshme. Ato duhet të dokumenteve të dokumenteve të vërteta për çdo veprim me këto kompani, pasi, në rastin kur kompania e huaj ka ankesa, shumë shpejt një veprim i mirëdashës ndaj saj, por jo mirë i një personi dhe i njëjti, mund të kthehet në dëm të saj. interesave të shtetit shqiptar.kompania austriake IVICOM Holding GmbH nisi një arbitrazh ndërkombëtar të Republikës së Shqipërisë pranë Institutit të Arbitrazhit të Tregtisë së Stokholmit (SCC), pjesë në Traktatin e Kartës së Energjisë ECT), i cili mbron investimet e huaja në sektorin e ekonomisë. Pretendimi i kësaj kompanie ishte se Shqipëria, përmes vendimeve të Ministrisë së Infrastrukturës dhe Energjisë, kishte pasur akuza të diskriminuese, duke shpronësuar investitorin IVICOM Holding GmbH dhe duke i një dëmi të dëmtuar fillimisht prej 50 milionë eurosh. Investimi parashikonte dhe ofron një termocentral me gaz me gaz cikël të kombinuar 500 MW, pranë qytetit të Korçës. Më 26 qershor 2024(vendimi u bë i njohur në gusht 2024), Gjykata Ndërkombëtare e Arbitrazhit, me seli në Stokholm, që Republika e Shqipërisë nuk kishte shkelur asnjë rregull të Traktatit të Energjisë (ECT) dhe hodhi poshtë pretendimet e kompanisë IVICOM .
Gjykata e Arbitrazhit hodhi poshtë në pretendimin e projektit të kompanive austriake se termocentralit me gaz konsiderohej praktikisht “i miratuar”, që në momentin kur IVICOM statusin e investitorit strategjik dhe se ky status në vetvete krijonte pritshmëritë legjitime për një investitor, që i tij do të miratohet. Vendimi i Arbitrazhit të Diskrecionit të Shtetit për të vendosur për projektet e mëdha infrastrukturore, duke hedhur poshtë pretendimin e IVICOM Holding GmbH, se shteti shqiptar keqpërdori diskrecionin e tij, për shkak të preferencave dhe lidhjeve politike. xxx Të tria vendimet e gjykatave për të drejtat e biznesit përforcuan jo vetëm imazhin, por edhe autoritetin e shtetit shqiptar, si një shtet serioz, me strukturat ndaj kompanive të huaja. Në të tria rastet, Ministria e Infrastrukturës dhe Energjisë në sipërfaqen e gjyqit, e cila është nga kompanitë e huaja të njohura për konsulencën e huaj. Kjo përforcoi profesionalen e argumentuar të shtetit shqiptar.
Mësimi i jashtëzakonshëm që nxirret nga kjo tre gjyqe është që të mos flemë mbi dafinën, por strukturat tona të shtetit, të cilat janë të njohura me kompanitë e huaja investuese tek ne, të tregohen shumë të kujdesshme. Ato duhet të dokumenteve të dokumenteve të vërteta për çdo veprim me këto kompani, pasi, në rastin kur kompania e huaj ka ankesa, shumë shpejt një veprim i mirëdashës ndaj saj, por jo mirë i një personi dhe i njëjti, mund të kthehet në dëm të saj. interesave të shtetit shqiptar.kompania austriake IVICOM Holding GmbH nisi një arbitrazh ndërkombëtar të Republikës së Shqipërisë pranë Institutit të Arbitrazhit të Tregtisë së Stokholmit (SCC), pjesë në Traktatin e Kartës së Energjisë ECT), i cili mbron investimet e huaja në sektorin e ekonomisë.
Pretendimi i kësaj kompanie ishte se Shqipëria, përmes vendimeve të Ministrisë së Infrastrukturës dhe Energjisë, kishte pasur akuza të diskriminuese, duke shpronësuar investitorin IVICOM Holding GmbH dhe duke i një dëmi të dëmtuar fillimisht prej 50 milionë eurosh. Investimi parashikonte dhe ofron një termocentral me gaz me gaz cikël të kombinuar 500 MW, pranë qytetit të Korçës. Më 26 qershor 2024(vendimi u bë i njohur në gusht 2024), Gjykata Ndërkombëtare e Arbitrazhit, me seli në Stokholm, që Republika e Shqipërisë nuk kishte shkelur asnjë rregull të Traktatit të Energjisë (ECT) dhe hodhi poshtë pretendimet e kompanisë IVICOM . Gjykata e Arbitrazhit hodhi poshtë në pretendimin e projektit të kompanive austriake se termocentralit me gaz konsiderohej praktikisht “i miratuar”, që në momentin kur IVICOM statusin e investitorit strategjik dhe se ky status në vetvete krijonte pritshmëritë legjitime për një investitor, që i tij do të miratohet. Vendimi i Arbitrazhit të Diskrecionit të Shtetit për të vendosur për projektet e mëdha infrastrukturore, duke hedhur poshtë pretendimin e IVICOM Holding GmbH, se shteti shqiptar keqpërdori diskrecionin e tij, për shkak të preferencave dhe lidhjeve politike. xxx Të tria vendimet e gjykatave për të drejtat e biznesit përforcuan jo vetëm imazhin, por edhe autoritetin e shtetit shqiptar, si një shtet serioz, me strukturat ndaj kompanive të huaja.
Në të tria rastet, Ministria e Infrastrukturës dhe Energjisë në sipërfaqen e gjyqit, e cila është nga kompanitë e huaja të njohura për konsulencën e huaj. Kjo përforcoi profesionalen e argumentuar të shtetit shqiptar. Mësimi i jashtëzakonshëm që nxirret nga kjo tre gjyqe është që të mos flemë mbi dafinën, por strukturat tona të shtetit, të cilat janë të njohura me kompanitë e huaja investuese tek ne, të tregohen shumë të kujdesshme. Ato duhet të dokumenteve të dokumenteve të vërteta për çdo veprim me këto kompani, pasi, në rastin kur kompania e huaj ka ankesa, shumë shpejt një veprim i mirëdashës ndaj saj, por jo mirë i një personi dhe i njëjti, mund të kthehet në dëm të saj. interesave të shtetit shqiptar.duke shpronësuar investitorin IVICOM Holding GmbH duke nga një dëm i caktuar fillimisht dhe 50 milionë eurosh. Investimi parashikonte dhe ofron një termocentral me gaz me gaz cikël të kombinuar 500 MW, pranë qytetit të Korçës.
Më 26 qershor 2024(vendimi u bë i njohur në gusht 2024), Gjykata Ndërkombëtare e Arbitrazhit, me seli në Stokholm, që Republika e Shqipërisë nuk kishte shkelur asnjë rregull të Traktatit të Energjisë (ECT) dhe hodhi poshtë pretendimet e kompanisë IVICOM . Gjykata e Arbitrazhit hodhi poshtë në pretendimin e projektit të kompanive austriake se termocentralit me gaz konsiderohej praktikisht “i miratuar”, që në momentin kur IVICOM statusin e investitorit strategjik dhe se ky status në vetvete krijonte pritshmëritë legjitime për një investitor, që i tij do të miratohet. Vendimi i Arbitrazhit të Diskrecionit të Shtetit për të vendosur për projektet e mëdha infrastrukturore, duke hedhur poshtë pretendimin e IVICOM Holding GmbH, se shteti shqiptar keqpërdori diskrecionin e tij, për shkak të preferencave dhe lidhjeve politike. xxx Të tria vendimet e gjykatave për të drejtat e biznesit përforcuan jo vetëm imazhin, por edhe autoritetin e shtetit shqiptar, si një shtet serioz, me strukturat ndaj kompanive të huaja. Në të tria rastet, Ministria e Infrastrukturës dhe Energjisë në sipërfaqen e gjyqit, e cila është nga kompanitë e huaja të njohura për konsulencën e huaj.
Kjo përforcoi profesionalen e argumentuar të shtetit shqiptar. Mësimi i jashtëzakonshëm që nxirret nga kjo tre gjyqe është që të mos flemë mbi dafinën, por strukturat tona të shtetit, të cilat janë të njohura me kompanitë e huaja investuese tek ne, të tregohen shumë të kujdesshme. Ato duhet të dokumenteve të dokumenteve të vërteta për çdo veprim me këto kompani, pasi, në rastin kur kompania e huaj ka ankesa, shumë shpejt një veprim i mirëdashës ndaj saj, por jo mirë i një personi dhe i njëjti, mund të kthehet në dëm të saj. interesave të shtetit shqiptar.duke shpronësuar investitorin IVICOM Holding GmbH duke nga një dëm i caktuar fillimisht dhe 50 milionë eurosh. Investimi parashikonte dhe ofron një termocentral me gaz me gaz cikël të kombinuar 500 MW, pranë qytetit të Korçës. Më 26 qershor 2024(vendimi u bë i njohur në gusht 2024), Gjykata Ndërkombëtare e Arbitrazhit, me seli në Stokholm, që Republika e Shqipërisë nuk kishte shkelur asnjë rregull të Traktatit të Energjisë (ECT) dhe hodhi poshtë pretendimet e kompanisë IVICOM .
Gjykata e Arbitrazhit hodhi poshtë në pretendimin e projektit të kompanive austriake se termocentralit me gaz konsiderohej praktikisht “i miratuar”, që në momentin kur IVICOM statusin e investitorit strategjik dhe se ky status në vetvete krijonte pritshmëritë legjitime për një investitor, që i tij do të miratohet. Vendimi i Arbitrazhit të Diskrecionit të Shtetit për të vendosur për projektet e mëdha infrastrukturore, duke hedhur poshtë pretendimin e IVICOM Holding GmbH, se shteti shqiptar keqpërdori diskrecionin e tij, për shkak të preferencave dhe lidhjeve politike. xxx
Të tria vendimet e gjykatave për të drejtat e biznesit përforcuan jo vetëm imazhin, por edhe autoritetin e shtetit shqiptar, si një shtet serioz, me strukturat ndaj kompanive të huaja. Në të tria rastet, Ministria e Infrastrukturës dhe Energjisë në sipërfaqen e gjyqit, e cila është nga kompanitë e huaja të njohura për konsulencën e huaj. Kjo përforcoi profesionalen e argumentuar të shtetit shqiptar. Mësimi i jashtëzakonshëm që nxirret nga kjo tre gjyqe është që të mos flemë mbi dafinën, por strukturat tona të shtetit, të cilat janë të njohura me kompanitë e huaja investuese tek ne, të tregohen shumë të kujdesshme. Ato duhet të dokumenteve të dokumenteve të vërteta për çdo veprim me këto kompani, pasi, në rastin kur kompania e huaj ka ankesa, shumë shpejt një veprim i mirëdashës ndaj saj, por jo mirë i një personi dhe i njëjti, mund të kthehet në dëm të saj. interesave të shtetit shqiptar.që në momentin kur IVICOM mori statusin e investitorit strategjik dhe se ky status në vetvete krijonte pritshmëritë legjitime për një investitor, që projekti i tij do të miratohet. Vendimi i Arbitrazhit të Diskrecionit të Shtetit për të vendosur për projektet e mëdha infrastrukturore, duke hedhur poshtë pretendimin e IVICOM Holding GmbH, se shteti shqiptar keqpërdori diskrecionin e tij, për shkak të preferencave dhe lidhjeve politike. xxx Të tria vendimet e gjykatave për të drejtat e biznesit përforcuan jo vetëm imazhin, por edhe autoritetin e shtetit shqiptar, si një shtet serioz, me strukturat ndaj kompanive të huaja.
Në të tria rastet, Ministria e Infrastrukturës dhe Energjisë në sipërfaqen e gjyqit, e cila është nga kompanitë e huaja të njohura për konsulencën e huaj. Kjo përforcoi profesionalen e argumentuar të shtetit shqiptar. Mësimi i jashtëzakonshëm që nxirret nga kjo tre gjyqe është që të mos flemë mbi dafinën, por strukturat tona të shtetit, të cilat janë të njohura me kompanitë e huaja investuese tek ne, të tregohen shumë të kujdesshme. Ato duhet të dokumenteve të dokumenteve të vërteta për çdo veprim me këto kompani, pasi, në rastin kur kompania e huaj ka ankesa, shumë shpejt një veprim i mirëdashës ndaj saj, por jo mirë i një personi dhe i njëjti, mund të kthehet në dëm të saj. interesave të shtetit shqiptar.që në momentin kur IVICOM mori statusin e investitorit strategjik dhe se ky status në vetvete krijonte pritshmëritë legjitime për një investitor, që projekti i tij do të miratohet.
Vendimi i Arbitrazhit të Diskrecionit të Shtetit për të vendosur për projektet e mëdha infrastrukturore, duke hedhur poshtë pretendimin e IVICOM Holding GmbH, se shteti shqiptar keqpërdori diskrecionin e tij, për shkak të preferencave dhe lidhjeve politike. xxx
Të tria vendimet e gjykatave për të drejtat e biznesit përforcuan jo vetëm imazhin, por edhe autoritetin e shtetit shqiptar, si një shtet serioz, me strukturat ndaj kompanive të huaja. Në të tria rastet, Ministria e Infrastrukturës dhe Energjisë në sipërfaqen e gjyqit, e cila është nga kompanitë e huaja të njohura për konsulencën e huaj. Kjo përforcoi profesionalen e argumentuar të shtetit shqiptar. Mësimi i jashtëzakonshëm që nxirret nga kjo tre gjyqe është që të mos flemë mbi dafinën, por strukturat tona të shtetit, të cilat janë të njohura me kompanitë e huaja investuese tek ne, të tregohen shumë të kujdesshme.
Ato duhet të dokumenteve të dokumenteve të vërteta për çdo veprim me këto kompani, pasi, në rastin kur kompania e huaj ka ankesa, shumë shpejt një veprim i mirëdashës ndaj saj, por jo mirë i një personi dhe i njëjti, mund të kthehet në dëm të saj. interesave të shtetit shqiptar.