Me nxjerrjen e të zhdukurve nga rrënojat e anijes me vela ‘Bayesian’ në Porticello, Sicili, që pothuajse ka përfunduar dhe me një trup ende për t’u gjetur, pyetja që mbetet pa përgjigje është fati i anijes.
Autoritetet italiane thonë se tërheqja “nuk është çështje diskutimi” , megjithëse nuk e përjashtojnë atë në të ardhmen.
Varka me vela ndodhet në një thellësi prej 50 metrash, jo e ndaluar për t’u tërhequr, por mjaft e madhe për të vështirësuar operacionet e zhytësve. Ai është shtrirë anash, në fund dhe duket se ka pësuar dëmtime minimale.
Megjithatë, siç theksohet nga Daily Mail, ekspertët thonë se vetëm rikuperimi i varkës do të mund të japë përgjigje përfundimtare për ngjarjet që çoi në fundosjen e saj brenda disa minutave dhe vdekjen e shtatë personave.
Në çdo rast, do të jetë një operacion “i kushtueshëm dhe kompleks” përdorimi i një vinçi për të tërhequr “Bayesian”, nga thellësia. Anija, në teori, fillimisht duhet të sillet në një pozicion të drejtë dhe më pas të ngrihet në mënyra që nuk do të shkaktojë më shumë dëme.
Në fund është direku i madh i varkës, me një lartësi që i kalon 70 metra. Dhe ky thuhet se është në gjendje të mirë edhe pse i prishur.
Një nga shpjegimet e mundshme për rrënojat kërkon gjithashtu që direku të jetë një arsye që çoi në fundosje. Turbina e ujit, sipas kësaj qasjeje, theu direkun, gjë që e la anijen të ekspozuar ndaj erërave të kryqëzuara. Varka me vela më pas ra anash dhe u fundos shumë shpejt.
Për shkak të thellësisë, 27 zhytësit që u thirrën për të tërhequr trupat e pasagjerëve të bllokuar brenda varkës me vela të mbytur, mundën të qëndronin vetëm 10-12 minuta, ndërsa u duhej kohë e mjaftueshme për t’u kthyer në mënyrë të sigurt në sipërfaqe.
Nga zhytësit, 11 kishin përvojë në shpella nënujore dhe tetë të tjerë në zhytje shumë të thella.
Çfarë solli tragjedinë
Misteri i pazgjidhur mbetet shkaqet e sakta të rrënimit të jahtit luksoz në Palermo. Përshtypje të adhe bëri gjithashtu qëndrimi i prodhuesit të jahtit fatal i cili foli për një listë të gjatë gabimesh.
‘Një nga anijet më të sigurta në botë, praktikisht e pathyeshme’, e përshkroi jahtin në vitin 2008, Giovanni Constantino, themeluesi dhe CEO i kompanisë së listuar që zotëron asetet e Perini Navi Viareggio, e cila ndërtoi Bayesian.
Duke folur për Corriere della Sera mbi shkaqet për tragjedinë detare në Palermo, ai nënvizoi si më poshtë:
“Gjithçka që është bërë zbulon një listë shumë të gjatë gabimesh. Njerëzit nuk duhej të ishin në kabina, varka nuk duhej të ishte në spirancë. Dhe pse ekuipazhi nuk e dinte për gjendjen e turbulencës? Pasagjerët raportuan se stuhia mbërriti në mënyrë të papritur, nga hiçi. Kjo nuk është e vërtetë. Gjithçka ishte e parashikueshme. Unë kam hartat e motit pikërisht këtu para meje. Asgjë nuk erdhi papritur”.
“Kushtet e pafavorshme të motit ishin plotësisht të njohura në të gjitha hartat meteorologjike. Ishte e pamundur që askush të mos i njihte”, shtoi Constantino.
Siç deklaroi ndërtuesi i varkës fatkeqe, “Një anije Perini i rezistoi uraganit Katrina të kategorisë 5, mendoni se nuk mund t’i rezistojë një stuhie nga këtu? Është praktikë e mirë, kur anija është në spirancë, të kesh një roje në urë dhe nëse ai do të kishte qenë atje, nuk mund të mos e shihte stuhinë që po vinte. Në vend të kësaj, varka mori ujë me të ftuarit ende në kabinat e tyre. Mjaftoi vetëm një kënd prej 40 gradësh dhe ata në kabinë e gjetën veten me derën e hapur, a mund ta imagjinoni një burrë 60-70 vjeçar duke u ngjitur? Ata përfunduan në një kurth, përfunduan si minj”.
Duke folur për Daily Mail, një figurë e shquar në industrinë e lundrimit tha se një jaht si Bayesian duhet të ishte kthyer në një pozicion të drejtë menjëherë pasi turbina “goditi”.
Kjo është ajo që duhet të bëjë një jaht i projektuar mirë me thellësinë e duhur, tha ai në veçanti. Të mërkurën, në një takim të anëtarëve të ekipit të shpëtimit të përfshirë në kërkimin e pasagjerëve të zhdukur, zhytësit raportuan se kavilja e jahtit nuk ishte ulur plotësisht.
Sipas transmetuesit shtetëror italian RAI, keli – që i jep jahtit stabilitet dhe ekuilibër gjatë lundrimit – u ul në një thellësi prej 4 metrash, në vend të thellësisë së plotë prej 7.5 metrash.
Kjo do të thotë, varka me vela kishte një keel që mund të ngrihej për t’iu afruar ujit të cekët. Megjithatë, sa më i lartë të ngrihej keel, aq më i madh ishte rreziku për stabilitetin e jahtit.
Është raportuar gjithashtu se zona e kuvertës së poshtme, ku ndodhet tenderi, nuk ishte mbyllur plotësisht kur anija u përmbys.
Sipas rrëfimeve, disa ishin kthyer në jaht nga një shëtitje në breg vonë atë natë. Megjithatë, nuk dihet – ende – nëse ishte një mision i ekuipazhit për të transportuar pasagjerë apo për darkë në breg.
“Bajeziani ndoshta u fundos për shkak të gabimit njerëzor, duke qenë në një pozicion të papërshtatshëm për ardhjen e mundshme të motit të keq,” tha inxhinieri nga Italian Sea Group, kompania që zotëron Perini Navi.
Duke folur në mënyrë anonime për Televizioni shtetëror italian, inxhinieri vuri në dukje defekte të mundshme, që nga vrimat e hapura deri tek mosfunksionimi i motorëve./ DailyMail