Forbes dhe Business Insider janë të dyja sajte shumë të njohura lajmesh. Por a është forbesbusinessinsider.com një pjesë e tyre?
Jo. Nuk ka lidhje as me Forbes dhe as me Business Insider.
Në fakt, është një faqe që kopjon artikuj nga publikues të ndryshëm dhe i riposton me ndryshime shumë të vogla.
Ka 350 emra domeinesh të regjistruara në internet. Ekspertët thonë që është e pamundur të numërohen se, sa janë sajte lajmesh sham.
Por ashtu si sajtet e ligjshme, ato fitojnë para nga kompanitë që i paguajnë për reklama.
Amazon dhe Google janë dy nga lojtarët më të mëdhenj në botë, në industrinë e reklamimit dixhital.
Ata fitojnë miliarda dollarë në vit duke shitur akses për hapësirë në faqe.
Kur BBC e pa për herë të parë forbesbusinessinsider.com, vuri re se kishte reklama që promovonin marka shumë të mëdha duke përfshirë dhe Sephora dhe Vitality Insurance.
Pasi Google u njoftua nga BBC për këtë sajt nuk publikoi më reklama aty, ndërsa Amazon ende vazhdon ta bëjë.
Ky sajt u krijua nga një firmë webdesign me qendër në Karachi, Pakistan. Shahzad Memon i tha BBC që kompania e tij ndërtoi forbesbusinessinsider.com si një test për të zbuluar mënyra për të rritur optimizimin e makinerisë së kërkimit, aftësinë për të bërë që një link në një sajt të dalë më lart në kërkimet për çështje të caktuara.
“Nuk ka nevojë të jesh një pirat kompjuterik shumë i mirë për ta bërë këtë gjë,” tha Dr. Augustine Fou, një ekspert i reklamimit digjital me bazua në Nju Jork.
“Për sa kohë që njihni kodet, mund të ndërtoni një sit bazik duke përdorur templates.”, tha më tej ai, shkruan dritare.net
Shpesh sajtet nuk janë të dizenjuara që të shihen nga syri njerëzor.
Sajti laredotribune.com gjithashtu duket si një sajt lajmesh normal për një qytet si Teksasi jugor. Ka histori rreth rezidentëve vendas dhe murit kufitar me Meksikën të thënë nga Trump.
Por këto lajme nuk kanë datë. Nuk ka të dhëna ose kontakte të stafit dhe sajti ngarkohet shumë ngadalë për shkak të numrit të madh të reklamave.
Gjithsesi sajti ka pasur 3.7 milion shikime të faqes në tre muajt e fundit, sipas të dhënave nga firma analytics Similarweb.
Jo keq për një sajt lajmesh që mbulon një qytet prej 260.000 njerëzish.
Por audienca është false. Bots përdoren për të dhënë përshtypjen e trafikut të lartë, duke gjeneruar të ardhura reale për krijuesit e sajtit.
“Çdo sajt bën të paktën 100.000$ në muaj,” tha Vlad Shevtsov, drejtor i hetimeve në Social Puncher, firma që nxori në dritë një numër të lartë sajtesh, lajmesh mashtruese. Organizata thotë që mashtrimet me reklamat janë një industri miliona dollarëshe.
Po të hulumtosh pak më thellë në të dhënat e Laredo Tribune dhe do të shikosh se ka të dhëna të tjera që nuk janë reale.
Reklamuesit mund të pyesin se pse ka 500.000 shikime të faqes në shtator dhe në tetor shkuan në 3 milionë shikime.
Reklamat për firma madhore angleze duke përfshirë Virgin Media e Superdrug u zbuluan në sajte lajmesh sham nga BBC.
“Ne shpresojmë që të bëhet më shumë në industri për të ndaluar këto mashtrime,” tha një zëdhënëse nga Virgin Media.
Google tha se Laredo Tribune nuk shkel rregullat e reklamimit dhe nuk patën probleme me ngarkesën e sajtit.
“Kjo do të thotë që muajin tjetër, pronari anonim do të marrë sërisht paratë nga Google,” tha zoti Shevtsov.
Shumë nga industritë e Google nuk bëjnë mjaftueshëm për të siguruar që buxhetet e reklamimit të mos harxhohen në site të tjera bogus (fiktive).
“Industria e reklamave dhe Google vazhdojnë të injorojnë provat se ata po paguajnë, mashtrues,” tha zoti Shevtsov.
Dr Augustine Fou është dakord.
“E kuptoj se pse është e vështirë për një platformë si Google për ta ligjëruar. Ka qindra mijëra aplikacione dhe miliona sajte që përdorin teknologji reklamuese për të bërë para,” tha Dr Fou.
“Por pas vite e vitesh njohuri të këtyre abuzimeve, ata duhet të bëjnë diçka me konkrete, jo thjesht të reagojnë pasi të tretë bëjnë punën e tyre për ta.”
Google tha se është shumë i dhënë ndaj luftës kundër mashtruesve.
BBC ftoi Amazon të komentojë, por ata nuk kthyen përgjigje. /Dritare.net