Italia dëshiron të bashkohet me planin gjigant të “Belt and Road” të Kinës për të rritur eksportet italiane, jo për të forcuar lidhjet politike me gjigantin aziatik, tha të dielën zëvendëskryeministri italian Luigi Di Maio.
Numri dy i qeverisë italiane dhe kreu i lëvizjes 5 Yle iu përgjigj shqetësimeve të SHBA në perspektivën e një aleat kyç që mbështet nismën kineze.
Një zëdhënës i grupit të këshilltarëve të sigurimit kombëtar të Shtëpisë së Bardhë, Garrett Marquis, e quajti sipërmarrjen kineze një “projekt të kotë” që Italia qartazi duhej të largohej.
“Belt and Road Initiative” (BRI), e përkrahur nga presidenti kinez Xi Jinping, synon të lidhë Kinën me detin dhe tokën me Azinë Juglindore dhe Qendrore, Lindjen e Mesme, Europën dhe Afrikën, përmes një rrjeti infrastrukturor në linjat e rrugës së lashtë të Mëndafshit.
Përveç rritjes së tregtisë dhe investimeve, Xi synon të avancojë shkëmbimet në fusha të tilla si shkenca, teknologjia dhe kultura.
“Kam dëgjuar alarmin që u ngrit nga Shtetet e Bashkuara për këtë marrëveshje në Rrugën e Mëndafshit që Italia dëshiron të nënshkruajë me Kinën” -tha Di Maio në një aktivitet të organizuar nga mbështetësit e Lëvizjes së tij 5-Yjet. “Le të jetë e qartë se nëse po shikojmë Rrugën e Mëndafshit drejt Kinës për eksportet tona, nuk është se duam të bëjmë marrëveshje politike me Kinën por vetëm për të ndihmuar kompanitë tona” -tha ai.
Ai shtoi se Italia ishte një aleate e Shteteve të Bashkuara dhe respektoi shqetësimet e saj, por se tregu kinez ishte i uritur për produktet “Made in Italy”.
Një numër shtetesh të Bashkimit Europian kanë nënshkruar memorandume mbi BRI me Kinën, duke përfshirë Kroacinë, Republikën Çeke, Hungarinë, Greqinë, Maltën, Poloninë dhe Portugalinë.
Nëse Italia nënshkruan, do të ishin anëtarët e parë të grupit të shtatë fuqive industriale për ta bërë këtë. Washingtoni argumenton se Kina po shfrytëzon vendet e varfëra me borxhe të paqëndrueshme përmes projekteve të infrastrukturës në shkallë të gjerë që nuk janë ekonomikisht të qëndrueshme dhe po e përdorin projektin më tej për ambiciet e saj politike dhe strategjike, shkruan Reuters.
Italia ra në recesion në fund të vitit 2018 për herë të tretë në një dekadë dhe qeveria po kërkon me patjetër të gjejë mënyra për të nxitur ekonominë dhe për të ringjallur sektorin e ndërtimit të ngrirë.