Ish-Kryeministri Sali Berisha dhe media e portale prane Partise Demokratike kane ngritur tashme nje tymnaje rreth projekteve te Partneritetit Publik Privat ne infrastrukture me pretendimin e kostove te larta per kilometer. Me kete pretendim eshte dhe nje status i publikuar sot nga Berisha.
“Te dashur miq, në vitin 2009, një kilometër autostradë me katër korsi, me gjerësi 25 metër, me trotuare dhe ndriçim, ka kushtuar 135 milionë lekë ose, 1 milion euro, ndërsa një e tillë me projektin “One Billion” per terene te ngjashme sipas te dhenave zyrtare te ministrise se financave do të kushtojë mesatarisht 10-11 milionë euro. Pra rritja eshte 10 here apo 1000% nderkohe qe indeksi i çmimeve ne ndertim po sipas te dhenave zyrtare eshte rritur vetem me 4,8%. Kostoja me të cilën do të ndërtohen rrugët e projektit “One Billion” rezulton të jetë gati e njëjtë me koston me të cilën u zhvilluan punimet në tunelin e Kalimashit, në Rrugën e Kombit!?!?!”, shkruan Berisha ne Facebook.
Por si eshte e verteta ne fakt?! Projektet e Sali Berishes jane kopsitur ne letra me vlere te vogel me synim paracaktimin e fituesit dhe me pas kostot kane ardhur duke u fryre vazhdimisht deri ne perfundimin e vepres. Nje shembull klasik eshte rruga Tirane-Elbasan. Ekzemplare pasi ky segment u inaugurua nga Berisha vetem ne nje pjese ate te tunelit te Kerrabes ndersa dy segmentet e tjera, nga Tirana ne Kerrabe dhe nga Kerraba ne Elbasan nuk kishin perfunduar. Ironikisht as sot kjo rruge nuk eshte e perfunduar duke qene deshmi e gjalle e varrit te hapur ne financat publike pikerisht nga ai qe trumbeton sot ndertim rruges me kosto te ulet.
Me pak shifra mund ta shikoje kushdo qartesisht se cfare ka ndodhur me nje prej projekteve me te cilat krenohet Sali Berisha. Rruga eshte e ndare ne 3 segmente. Segmenti i trete eshte ai qe lidh Kerraben me Elbasanin prej 11.5 km. Segmenti i pare eshte ai qe lidh Tiranen me Kerraben prej 12.8 km. Segmenti i dyte eshte tuneli i Kerrabes prej 2.4 km qe perben ne fakt te vetmen gje qe perfundoi nga ky projekt ne kohen e qeverisjes Berisha dhe te cilen nxitoi ta inauguroje pa perfunduar as segmentin qe te conte ne tunel dhe as ate qe te nxirrte nga tuneli.
Nga te dhenat zyrtare te Autoritetit Rrugor Shqiptar kosto mesatare fillestare per kilometer rruge ne segmentin e pare dhe te trete ishte 7,349,901 euro. Pra, kjon eshte kostoja me te cilin Sali Berisha i tenderoi keto segmente. Ne realitet, tenderin e fituan kompanite e preferuara te Sali Berishes te cilat jo vetem qe nuk e perfunduan por edhe e rriten koston shume me teper. Nje kontribut te cmuar ne kete drejtim ka dhene edhe Levizja Socialiste per Integrim e cila gjate 4 viteve te qeverisjes se majte menaxhoi sektorin e rrugeve. Te mos harrojme se ish drejtori i ARRSH Dashamir Xhika dhe ndihmesit e tij bashke me ish drejtorin e rrugeve te kohes se PD Andi Toma kane perfunduar ne qeli per miliona euro abuzime dhe liruar nga gjykatat.
Per tu rikthyer tek kosto ler kilometer e rrugeve. Kosto mesatare e tenderuar nga Berisha per segmentin 1 dhe 3 te Rruges Tirane-Elbasan ishte 7,3 milion euro. Aktualisht, kostoja mesatare per keto segmente ka arritur ne 11,935,684 milion euro.
Kjo eshte kosto per kilometer rruge por nuk duhet harruar se kosto rritet shume me teper kur llogarit kohen e humbur nga zvarritja r projektit. Ata qe moren tenderin me vlere te ulet financiare nga Sali Berisha duhet te mbaronin punimet civile ne segmentin e pare per 16 muaj por ne fakt kane kaluar tanime 82 muaj. Edhe tuneli i cili perfundoi me qellim inaugurimin perpara zgjedhjeve kishte si afat 18 muaj por shkoi ne 23 muaj. Segmenti i trete nga Kerraba ne Elbasan duhej te mbaronte per 16 muaj por ne fakt ju deshen 42 muaj.
Mjafton kaq per te kuptuar se kush genjen e mashtron ne syte e opinionit publik. Ne vijim do paraqiten te detajuara kostot e fryra te rrugeve te Sali Berishes mes te cilave super gropa e Milot-Morine ndersa me vete edhe deklarata e tij kryekeput e pavertete per 10 mije kilometra rruge dhe cfare rezulton ne letrat zyrtare te shtetit shqiptar. TemA
ma.me